آخرین اخبارافغانستانسیاست

اولویت رییس جمهور امنیت نیست

داکتر عبدالله با انتقاد از رییس جمهور در موقف سرقوماندان اعلی نیروهای مسلح کشور، گفته است که رییس جمهور غنی توجهی به امنیت و افزایش تلفات نیروهای امنیتی ندارد و در چند روز اخیر جلسه‌ای را به خاطر ارزیابی وضعیت امنیتی دایر نکرده است.
داکتر عبدالله که روز گذشته در جلسه‌ شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت:« در چند روز گذشته ما شاهد یک جلسه‌ شورای امنیت ملی و یک جلسه‌ سر قومندانی اعلی قوای مسلح نبودیم. در عین حال، هر روز تلفات داریم و مردم افغانستان قتل عام می‌شوند. نیروهای امنیتی را به کشتار دادیم. کی مسئول است و چه کسی به مردم جواب دهد؟»
عبدالله اضافه کرد:« در برخی مناطق تا هنوز شهدا و زخمی‌های‌ نیروهای امنیتی را انتقال داده نتوانستیم. قصه‌ فاریاب، زابل و فراه همین است. در دشت ارچی و ولسوالی تاله‌‌و‌برفک عین وضعیت است.»
رییس اجراییه کشور همچنان گفت که وقتی مردم شش ماه در محاصره دفاع می‌کنند و ما از آن‌ها حمایت کرده نمی‌توانیم، باز بیاییم و بگوییم که ما مسئول هستیم و ما مسئولیت بسیار بزرگ داریم. ما می‌توانیم که در قالب الفاظ خود را نجات دهیم، ولی در برابر خدا و مردم چه پاسخی داریم؟
عبدالله با اشاره به وضعیت امنیتی برخی از ولسوالی‌های کشور گفت:« در ولسوالی تاله‌و‌برفک مردم آواره شدند، راه ولسوالی از شش ماه به این سو مسدود است. در چنین شرایط، ما جنجال‌های دیگر را برای خود و مردم افغانستان ایجاد می‌کنیم. واقعاً وضعیت به مرحله‌ای رسیده که من به حیث یک شهروند و به حیث رییس اجرایی افغانستان سرانجام باید موضع واضح و روشن می‌گرفتم. آخرین فرصت‌ها برای بحث‌ اساسی است که آیا واقعاً ما تعهد به مردم افغانستان داریم یا خیر و یا مصروف کاری هستیم که خود ما می‌دانیم و خود ما خوش هستیم.»
او تاکید کرد که «اولویت‌های مردم افغانستان چیزی دیگری است، ولی متاسفانه ما مصروف کارهایی هستیم که برای مردم افغانستان سوال‌برانگیز است.»
گفتنی است که پس از آغاز روند توزیع شناسنامه‌های برقی از سوی رییس جمهوری، رابطه ریاست اجرایی با این نهاد قدرت بار دیگر به سردی گراییده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا