آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

هشدار فعالان مدنی مشرقی:

اگر حکومت توجه نکند، مشرقی به سرنوشت غزنی دچار می‌شود

جمعی ازفعالان مدنی ولایات شرقی کشور امروز چهارشنبه (۱۴سنبله) طی نشست خبری درکابل، هشدار داده می گویند: اگر به ولایت شرقی توجه نشود، این ولایات به سرنوشت غزنی دچار خواهند شد.


جمعی ازفعالان مدنی ولایات شرقی کشور امروز چهارشنبه (۱۴سنبله) طی نشست خبری درکابل، هشدار داده می گویند: اگر به ولایت شرقی توجه نشود، این ولایات به سرنوشت غزنی دچار خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالودود افغان رییس روند «کادری مدنی ختیځ» گفت: منشا اصلی افزایش ناامنی در ولایات شرقی به خصوص ولایت ننگرهار، غاصبین زمین و زورگویان محلی است.
وی بیان داشت، کسانی هم در داخل حکومت وحدت ملی وجود دارند که ازاین زورگویان محلی حمایت می کنند و حمایات آن ها باعث شده است تا وضعیت امنیتی هر روز درحال بد تر شدن است.
آقای افغان ادعا کرده می گوید:« بعضی افراد در داخل حکومت و ولایات مشرقی تلاش دارند که شرق افغانستان را به وزیرستان دوم مبدل سازد.»
عبدالودود افغان با بیان این که حکومت دربرابرمخالفان و زورگویان فعالیت عکس العملی دارد، گفت:« حکومت وحدت ملی یک استراتژی مشخص برای کنترول امنیتی بالای شهرهای بزرگ کشور ندارد.»
این فعال مدنی هشدار می دهد که اگرحکومت به وضعیت امنیتی ولایات شرقی کشور توجه نکند، آن ها هم وضعیت بد بشری ولایت غزنی را تجربه خواهند کرد.
آقای افغان می گوید:« اگر خدای ناخواسته ولایت ننگرهار به دست مخالفان سقوط کند، تاثیر ناگوار بالای کابل خواهد داشت در آن صورت وضعیت از کنترول حکومت خارج خواهد شد.»
فعالان مدنی ولایات شرقی ازحکومت وحدت ملی می خواهند که برای مهار ناامنی درشرق افغانستان یک استراتژی مشخص امنیتی را روی دست گیرد که دست جاسوسان کشورهای همسایه و مخالفان حکومت را از آنجا کوتاه کند.
محمد هارون هاند عضو روند کادری مدنی ختیځ گفت: برخی افراد امکانات دولتی را همراه خود داشته و با استفاده از آن نقش اساسی درناامنی ولایات شرقی دارد.
آقای هاند ازحکومت خواست که با غاصبین زمین و زورمندان محلی برخورد قانونی کرده و آن ها را به پنجه قانون بسپارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا