آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانخبر های مهمسیاست

ایران: آماده کمک به پایان جنگ در افغانستان هستیم

ایران: آماده کمک به پایان جنگ در افغانستان هستیم
وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که این کشور آماده میزبانی از مقامات بلندپایه کشورهای همسایه در خصوص موضوع افغانستان است. روز گذشته نیز مقامات ایرانی گفته بودند که آماده تسهیل و میزبانی از مذاکرات صلح میان‌افغانی می‌باشند.
به نقل از فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه(۱۸ اسد) در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت که کشورش آماده میزبانی از مقامات کشورهای همسایه در خصوص روند صلح افغانستان است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران نسبت به تحولات اخیر در افغانستان، ورود شهروندان کشور به ایران و گسترش جنگ و ناامنی گفته که ایران عمیقاً نگران تحولات افغانستان است.
خطیب زاده: جمهوری اسلامی ایران همواره امنیت افغانستان را امنیت خودش دانسته و از تمامی امکانات و ظرفیت‌های خودش استفاده کرده که در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به صلح و ثبات و آرامش افغانستان کمک کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزوده: در همین چارچوب ابتکار صلح، تهران آمادگی داشته و داریم که پیگیری کنیم تا در یک گفت‌وگوهای بین الافغانی اصیل یک دولت فراگیر و به شمول همه گروه‌هایی که امروز در افغانستان وجود دارند تشکیل شود.
وی یادآور شد که کشورهای همسایه افغانستان هم برای این‌که مساعی خودشان را هماهنگ کنند، برای این‌که این موضوع انسانی آوارگان ناشی از جنگ را مدیریت کنند، برای این‌که اجازه ندهند که جغرافیای افغانستان مورد سوء استفاده گروه‌های افراطی قرار بگیرد و برای این‌که به پایان این جنگ، خونریزی و برادرکشی کمک کنند ضرورت دارد با هم گفت‌وگوهای منظم‌تر و ساختارمندی داشته باشند که ایران اعلام آمادگی می‌کند برای این‌که میزبان مقامات عالیرتبه و مقامات کشورهای همسایه در خصوص موضوع افغانستان باشد.
این در حالی است که گفت‌وگوها در دوحه متوقف بوده و جنگ در کشور به شدت افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا