آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانروند صلحسیاستصلحمنطقه

ایران از شروع مذاکرات میان‌افغانی استقبال کرد

وزیر خارجه ایران طی تماس تیلفونی با محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه کشور، گفته که کشورش از شروع مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور عصر دیروز (۲۵ سنبله) با نشر خبرنامه‌ای گفته که محمدحنیف اتمر سرپرست این وزارت با محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ارتباط به روند صلح و همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف، گفت‌وگو کرده است.
در خبرنامه آمده است که وزیر خارجه ایران با ابراز خرسندی از آغاز مذاکرات صلح در دوحه، یکبار دیگر از حمایت همه جانبه تهران از این مذاکرات به وزیر امور خارجه کشور اطمینان داده و افزوده: ایران، برای موفقیت و کامیابی روند صلح افغانستان از هیچ نوع تلاش و همکاری با دولت و مردم افغانستان، دریغ نمی‌ورزد.
بربنیاد این خبرنامه، هر دو جانب راجع به اهمیت اجماع منطقه‌ای و جهانی برای حمایت از مذاکرات صلح، کاهش خشونت ها و آتش‌بس فوری، نقش همکاری کشورهای همسایه و منطقه در موفقیت روند صلح صحبت کردند.
همچنان در خبرنامه آمده است که دوطرف در مورد همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی، نهایی‌سازی سند جامع همکاری‌های راهبردی میان دو کشور، پروژه خط آهن خواف – هرات و موضوعات مرتبط، بحث و مشورت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا