آخرین اخباراسلایدشومنطقه

ایران از قطر محافظت می‌کند


گزارش‌ها از خاورمیانه حاکی از آن است که ایران نیروی دریایی خود را برای محافظت قطر در برابر امارات اعزام کرده است.
به نقل از رسانه‎های ایرانی، ایران نیروی دریایی خود را برای محافظت از قطر در مقابل امارات اعزام کرده است. ایران نقش قابل توجهی در دوام آوردن قطر در برابر محاصره عربستان و کشورهای حامی آن داشته و به قطری‌ها به ویژه در خصوص تجارت، هوانوردی و امنیت غذایی کمک کرده است.
با این وجود یک منبع قطری مدعی است که ایران نیروی دریایی خود را در آب‌های خود و نزدیکی قطر مستقر کرده است تا مانع از هر گونه تحرک نیروی دریایی امارات نسبت به قطر شود.
قطر به عنوان کشوری کوچک و دارای توان نظامی محدود، در دهه‌های گذشته همواره تلاش کرده است از کمک خارجی برای دفاع از حاکمیت ملی خود استفاده کند.
قطر در دو دهه گذشته بر عکس جهتی را پیموده که بحرین در آن ادامه می‎دهد. کشور کوچک قطر همیشه کوشیده است که از زیر چتر پالیسی عربستان خارج شده و استقلال سیاست خارجی خود را در درست بگیرد.
هرچند با توجه به سیر صعودی اختلافات میان دوحه، ریاض و شرکای غربی آن، به نظر می‎رسد که قطر با سرعت بیشتری به سوی کشورهای مخالف پرتاب می‎شود، ولی آیا نیروی دیگر وجود دارد که امنیت این کشور را در آینده تامین کند یا خیر پرسشی است که هنوز پاسخ درخوری به آن داده نشده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا