آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

ایلدیریم به امریکا: چطور اجازه دادید تروریستان فرار کنند؟


بینالی ایلدیریم نخست وزیر ترکیه با انتقاد شدید از توافق ایتلاف امریکایی با داعش برای خروج آن‌ها از «رقه» گفته است که این اقدام امریکا قابل قبول نیست.
به نقل از فارس، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه روز گذشته از آمریکا به خاطر دفاع از قرارداد مخفیانه برای خروج صدها تروریست داعشی از شهر «رقه» در زمان محاصره توسط نیروهای کُرد، شدیداً انتقاد کرد.
ایلدیریم در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، در انقره گفت: «امریکا در خروج اعضای مسلح داعش از رقه کمک کرد به‌جای اینکه وجود آنها را از این شهر پاک‌سازی کند. حداقل ۱۰ دستگاه از ۵۰ لاری (که داعشی‌ها را از رقه خارج کرد) پر از سلاح‌های سنگین بود.»
نخست‎وزیر ترکیه با تاکید افزود که ایستادن امریکا در کنار یک گروه تروریستی کاری نیست که یک دولت انجام دهد.
ترکیه شبه نظامیان کرد را تروریست تعریف می‎کند و از همین خاطر نگران جا به جایی یگان‎های مدافع خلق ( ی . پ .گ) و (پ.ک.ک) در منطقه است.
امریکا اما، با دفاع از عملکرد خود در این موضوع می‎گوید که این کار برای جلوگیری از خون‎ریزی بیشتر و تصرف راحت شهر رقه انجام شده است.
بی بی سی، روز گذشته در گزارش مفصلی افشا کرده بود که سازمان‎های نظامی کرد در توافق با ایتلاف مورد حمایت امریکا اجازه داده است که ۲۵۰ خانواده مربوط به داعش از منطقه رقه فرار کنند.
به باور آگاهان امور خاورمیانه، بیشترین نگرانی ترکیه را قوت‎گیری شبه نظامیان کرد تشکیل می‎دهد نه اعضای داعش؛ زیرا این شبه نظامیان در حال جنگ با دولت ترکیه بوده و خواهان استقلال می‎باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا