آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

باجوا: پاکستان ازین پس با تروریستان قاطعانه عمل خواهد کرد

رییس ستاد ارتش پاکستان در دیدار با داکتر عبدالله رییس اجرایی، تاکید کرده که کشورش آماده است تا از تمام امکانات برای مبارزه با دهشت‌افکنی استفاده کند؛ چرا که تکرار سیاست‌های اشتباه‌آمیز گذشته به نفع هر دو کشور نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال قمرجاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان در سفرش به کابل، بعد از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه ۲۲ جوزا) با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی در قصر سپیدار دیدار کرد.
در این نشست، آقای باجوا تاکید کرد که صلح و ثبات در پاکستان در گرو صلح و ثبات در افغانستان است و کشورش روی اجرایی ساختن «برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» در همکاری با حکومت افغانستان به صورت جدی کار می‌کند.
آقای باجوا در ادامه‌ صحبت‌های خود تاکید کرد که پاکستان به حاکمیت ملی افغانستان احترام می‌گذارد و آماده است تا از تمام وسایل سیاسی٬‌ نظامی و اقتصادی برای مبارزه با دهشت‌افکنی و وادارساختن طالبان و دیگر گروه‌های مسلح برای مذاکره و صلح استفاده نماید.
از سویی هم، داکتر عبدالله امیدواری کرد که اجرایی ساختن «برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی» بتواند زمینه را برای برداشتن گام‌های عملی در مبارزه با دهشت‌افکنی و اعتمادسازی میان دو کشور فراهم سازد و از تعهد طرف افغانستان در عملی‌ساختن برنامه اطمینان داد.
وی تاکید کرد که ثبات منطقه‌ای بستگی به صلح و ثبات در افغانستان دارد. رییس اجرایی همچنان علاوه کرد که باید از فرصت‌های ایجاد شده برای صلح و ثبات استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا