آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

بازسازی افغانستان؛ ۵ هزار قربانی در نزدیک به دو دهه

از زمان شروع تلاش‌ها برای بازسازی افغانستان، بیش از ۵ هزار تن در افغانستان کشته، زخمی و یا اختطاف شده‌اند.

از زمان شروع تلاش‌ها برای بازسازی افغانستان، بیش از ۵ هزار تن در افغانستان کشته، زخمی و یا اختطاف شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، اداره ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی می‌گوید که از زمان شروع ماموریت بازسازی در افغانستان، ۵ هزار و ۱۳۵ تن طی ۱۸ سال در این کشور کشته، زخمی و یا اختطاف شده‌اند.
در گزارش آمده است:‌«مجموع تلفات شامل ۲ هزار و ۲۱۴ کشته و ۲ هزار و ۹۲۱ زخمی شده‌اند. ۱ هزار و ۱۸۲ تن دیگر اختطاف یا لادرک هستند».
سیگار می‌گوید که ۲۸۴ امریکایی هنگام تلاش برای بازسازی این کشور کشته شده‌اند، به شمول ۲۱۶ نظامی و ۶۸ غیرنظامی که در پروژه‌های بازسازی سهم داشتند. در حالی که ۲۴۵ نظامی امریکایی و ۷۶ غیرنظامی امریکایی زخمی شده‌اند.
گزارش می‌افزاید: «۱۰۰ عضو ایتلاف کشته و ۱۰۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. علاوه‌بر این، ۱۲۴ تبعه خارجی از بین رفته‌اند در حالی که ۸۷ نفر زخمی و ۵۹ تن دیگر توسط جناح‌های تروریستی اختطاف شدند».
سیگار در ادامه بیان کرده است که تلاش‌های کمی برای پیگیری هزینه‌های انسانی انجام شده که باعث می‌شود سیاست‌گذاران تصویر ناقص از هزینه‌ واقعی تلاش‌ها در افغانستان داشته باشند.
بر اساس این گزارش، چندین هزار تن از مردم افغانستان نیز در عملیات‌های بازسازی کشته شده‌اند، به شمول ۱ هزار و ۴۴۷ غیرنظامی افغانستانی.
طبق این گزارش، ۲ هزار و ۸ غیرنظامی افغانستانی زخمی و ۱ هزار و ۳ تن دیگر اختطاف شده‌اند.
تنها ۲۵۷ تن در هنگام انجام فعالیت‌های بشردوستانه، مانند صحت، تحصیل و تأمین غذا به بی‌جاشدگان کشته و زخمی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا