آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

بامیان در روز‌های عید میزبان ۱۰۰ هزار گردشگر بود

مقام‌های محلی در ولایت بامیان گزارش کرده‌اند که در یک هفته‌ اخیر بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی از ساحات تاریخی، مناظر طبیعی و پارک ملی بند امیر بازدیده کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، همزمان با این طاهر زهیر والی بامیان روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۴ اسد) در پنجاه و نهمین جلسه‌ کمیته‌ پارک ملی از سرمایه‌گذاران خواسته است که به‌ منظور افزایش ظرفیت توریستی و ایجاد اماکن و مراکز تسهیلاتی و جاذبه‌های گردشگری در پارک ملی بند امیر سرمایه‌گذاری کنند.
آقای زهیر حضور بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی از بند امیر و ساحات دیدنی بامیان را بی‌سابقه عنوان کرده است.
او افزوده است که با توجه به افزایش این آمار، لازم است اداره‌ محلی و ادارات ذیربط برای پذیرایی بهتر از گردشگران و توسعه‌ گردشگری مدیریت سالم داشته باشند.
براساس اعلامیه‌ دفتر مطبوعاتی والی بامیان، در پنجاه و نهمین جلسه‌ کمیته‌ پارک ملی همچنان در مورد «تنظیم پارکینگ وسایط نقلیه، رعایت نظافت توسط هوتل‌داران و تقویت فرهنگ هوتل‌داری، جدیت در پاکی و نظافت تشناب‌های عمومی، مدیریت درست قایق‌ها و جلوگیری از بی‌نظمی و قیمت‌ها مطابق نرخ‌های داده‌شده‌ شهرداری، مدیریت زباله و حفظ‌الصحه‌ محیط‌زیستی و جلوگیری از نوشکن و همچنین شکار حیوانات و صید ماهی» بحث و گفت‌وگو شده است.
بند امیر در سال ۱۳۸۸ خورشیدی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست افغانستان به‌عنوان نخستین پارک ملی این کشور شناخته شد. همه ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این پارک دیدن می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا