آخرین اخبارافغانستانزنانگزارش

بانو حسن‌زاده: ۶۰ هزار زن هراتی معتاد است


در حال حاضر زنان معتاد به موادمخدر به خاطر تهیه هزینه موادشان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و آمار زنان مبتلا به موادمخدر در ولایت هرات، حدود ۶۰ هزار تن عنوان شده‌است.
عده‌ای از زنان در برخی ادارات «دولتی و غیر دولتی» ولایت هرات به گونه ناخواسته مورد آزار و اذیت جنسی و … شماری از افراد جامعه نیز قرار می‌گیرند.
برخی از این زنان به خاطر آبرو و اعتبار خود و خانواده‌شان در طول زندگی سکوت اختیار می‌کنند و شماری دیگر هم دست به خودکشی می‌زنند.
با این حساب مونسه حسن زاده، معاون امور اجتماعی مقام ولایت هرات، در گفت‌وگوی اختصاصی به خبرگزاری دید، در غرب کشور می‌گوید: زنان در شماری از ادارات دولتی این ولایت آزاد نیستند و هرازچند گاهی مورد آزارهای ناهنجاری اجتماعی نیز قرار می‌گیرند.
این بانوی دولتی، برعلاوه این وضع افزود که در حال حاضر زنان معتاد به موادمخدر به خاطر تهیه هزینه موادشان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و آمار زنان مبتلا به موادمخدر در ولایت هرات، حدود ۶۰ هزار تن عنوان شده‌است.
خانم حسن‌زاده در ادامه افزود که با تمام این وجود، اداره محلی هرات جهت بهترشدن این روند تلاش‌های زیادی را روی دست دارد، تا این معضل اجتماعی از جامعه برچیده شود.
نقش زنان هرات در ادارات دولتی
خانم حسن‌زاده با اشاره در این مورد می‌افزاید معاونیت امور اجتماعی والی هرات، پیرامون نقش و فعالیت زنان در ادارات دولتی این ولایت به گونه شبانه روز تلاش دارد تا این برنامه تطبیق شود.
به گفته او در این زمینه با مسئولان، رییسان ادارات دولتی و مرکز کشور صحبت‌های انجام شده، تا نقش و حضور زنان در ادارات دولتی هرات افزایش پیدا کند.
او تاکید دارد که زنان با سواد و تحصیل کرده‌ای در هرات هستند که در حال حاضر به خاطرعدم توجه مسئولان بی‌کار هستند.
این مقام علاوه می‌کند یکی از اهداف معاونیت امور اجتماعی مقام ولایت، قوت دادن به نقش زنان در ادارات دولتی و… نیز است.
بیش از یک ماه می‌شود که خانم مونسه حسن زاده به عنوان معاون امور اجتماعی والی هرات، تعیین شده‌است، طی این مدت زمان چندین کمیسیون و کمیته‌های گوناگون فرهنگی – اجتماعی به منظور سهولت برای اقشار جامعه ایجاد شده‌است.
این‌که تا چه اندازه این برنامه‌ها تناسب به گذشته برای مردم هرات در غرب کشور نتیجه می‌دهد این گذر زمان است که به آن پاسخ خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا