آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

بایدن درخواست تماس تیلفونی عمران خان را رد کرد

عدم علاقمندی جو بایدن رییس جمهور امریکا به تماس با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان انتقاد مشاور امنیت ملی این کشور را برانگیخت.


به نقل از فایننشل تایمز، معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان به تازگی از رد تماس تیلفونی عمران خان نخست‌وزیر پاکستان به جو بایدن رییس جمهور امریکا انتقاد کرده و گفته است که اگر تماس تیلفونی یک امتیاز محسوب می‌شود، اسلام‌آباد گزینه‌هایی دارد.
معید یوسف در مصاحبه‌ای در سفارت پاکستان در واشنگتن گفته است: رییس جمهور ایالات متحده با نخست‌وزیر چنین یک کشور مهمی که امریکا خود می‌گوید در برخی موارد، به طریقی در افغانستان (تعیین‌کننده) است، صحبت نکرده است – ما تلاش داریم این سیگنال را بفهمیم، درست است؟ به ما هر بار گفته شده … (این تماس تیلفونی) اتفاق می‌افتد، دلایل فنی یا هر چیزی، اما صادقانه بگویم مردم باور نمی‌کنند.
مشاور امنیت ملی پاکستان افزوده است: این تماس تیلفونی یک امتیاز است، اگر رابطه امنیتی یک امتیاز است، پاکستان گزینه‌هایی دارد.
مشاور امنیت ملی و رییس آی‌اس‌آی به تازگی سفری به واشنگتن داشتند و با همتایان خود در رابطه به روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرده بودند.
معید یوسف در مورد سفرش گفته است: اگر نخست‌وزیر به من و این هیئت برای سفر به این‌جا هدایت نمی‌داد، ما اینجا نبودیم.
در همین حال، یک مقام ارشد دولت بایدن گفته است که رهبران زیادی در جهان است که رییس جمهور بایدن تا کنون قادر نشده با آن‌ها شخصاً صحبت کند. وی منتظر گفت‌وگو با نخست‌وزیر عمران خان در زمان درست است.
سفر هیئت بلندپایه پاکستان به امریکا همزمان بود با انتقادات شدید عمران خان از دولت امریکا در رابطه به مسئله افغانستان.
خان در گفت‌وگو با پی‌بی‌اس گفته بود که امریکا همه‌ چیز را در افغانستان خراب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا