آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

اردوغان:

باید به فلسطین نیروی مسلح اعزام شود


رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در پی اتفاقات اخیر درفلسطین با تاکید بر این که انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس غیر قانونی است، خواستار اعزام «نیروهای صلح‌بان» به فلسطین شده است.

به نقل از آناتولی، رییس جمهور ترکیه در یک نشست مطبوعاتی مشترک با رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین و یوسف بن احمد العثیمین، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی، از یهودیان فلسطینی خواست که در برابر کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان توسط رژیم اسراییل اعتراض کنند و اضافه کرد، ما برای همدردی با مردم فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کردیم و هم‌چنان اقداماتی را اتخاذ و اعتراضاتی را به راه انداختیم و این روند ادامه خواهد داشت.

اردوغان در این نشست مطبوعاتی، خواهان فرستادن نیروهای صلح‌بان به سرزمین فلسطین در چهار چوب حفاظت بین‌الملل شد.

آقای اردوغان گفت:«با وجود تمام مخالفت‌های جهانی، امریکا این تصمیم غیر قانونی را اجرا کرد و سفارت خود را به بیت‌المقدس منتقل کرد اما ما آن را نمی‌پذیریم و مسئول اتفاقاتی که بعد از آن خواهد افتاد امریکا است.»

درهمین حال یوسف احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز دراین نشست افزود، مهمترین اقدام این نشست ایجاد کمیسیون مستقل متشکل از کارشناسان برای تحقیق در مورد جنایت رژیم اسراییل خواهد بود.

او هم‌چنان گفت که انتقال سفارت امریکا از تل‌ابیب به شهر قدس نقض قوانین بین‌الملل و نادیده گرفتن حقوق شهروندان فلسطینی است.

سفارت امریکا حدود دو هفته پیش به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا از تل‌ابیب به بیت‌المقدس منتقل شد، تصمیمی که با اعتراضات گسترده مردم فلسطین مواجه شد و آن‌ها این روز را «روز نکبت» نامیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا