آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

سیگار:

با خروج پیمان‌کاران امریکایی، نیروهای امنیتی افغانستان بیشتر از چند ماه دوام نمی‌آورد

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است که در صورت خروج هزاران پیمان‌کار امریکایی از افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور بیش از چند ماه دوام نمی‌آورد.


به گزارش خبرگزاری دید، جان ساپکو سرمفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان به تازگی در گزارشی گفته است که خروج پیمان‌کاران دفاعی ایالات متحده از افغانستان در اول ماه می ممکن برای نیروهای امنیتی افغانستان «ویران‌کننده‌تر» از خروج نیروهای امریکایی باشد.
به گفته سرمفتش ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، از آن‌جا که توجه رییس جمهور بایدن بیشتر بالای خروج ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی امریکایی متمرکز است، خروج پیمان‌کاران کاملاً «نادیده» گرفته شده است.
وی افزوده است: کارایی دولت افغانستان تا حد زیادی بالای مربیان و پیمان‌کاران خارجی متکی است.
سیگار در این گزارش می‌گوید که ۴۰ درصد پیمان‌کاران تجهیزات را حفظ، زنجیره‌های تأمین را مدیریت و پرسونل امنیتی افغانستان را برای پیشبرد تجهیزات عرضه‌شده ایالات متحده آموزش می‌دهد.
بر بنیاد این گزارش، پیمانکاران خارجی ۱۰۰ درصد تعمیر و نگهداری بالگردهای Blackhawk و هواپیماهای باری C-130 نیروی هوایی افغانستان را انجام می‌دهند.
ساپکو گفته است: افغانستان بیش از پیش به حمایت بین‌المللی وابسته است. … اگر کمک‌های خارجی نباشد و مذاکرات صلح شکست بخورد، طالبان در مدت کوتاهی پشت دروازه‌های کابل خواهند رسید.
در رابطه به تلاش‌های حکومت افغانستان برای مبارزه با فساد، سیگار گفته است: تلاش‌های ضد فساد حکومت افغانستان تا حد زیادی بی‌نتیجه مانده است.
ساپکو هشدار داده است: اگر افغانستان از این بیشتر بی‌ثبات شود، کمبود پرسونل آموزش‌دیده افغانستان و خروج نیروها و پیمان‌کاران امریکایی تأثیر منفی بالای نیروهای امنیتی افغانستان خواهد گذاشت، دولت افغانستان را تهدید و منافع امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا