صحت

با ماسک‌های خانگی از شر «موخوره‌های» موی‌های‌تان نجات پیدا کنید

کسانی که دچار مشکلات مو می‌شوند ولی موخوره شایع‌ترین آن‌ها است، کمتر خانم‌های پیدا می‌شود که موهای بلند داشته باشه و موخوره را تجربه نکرده باشد. موخوره به یک یا چند شاخه‌شدن انتهای موها گفته می‌شود که اگر رسیدگی نشود پیشرفت می‌کند و نه تنها باعث ضعیف‌شدن موها می‌شود، بلکه باعث کوتاه و دراز انتهای مو و ایجاد ظاهری ناخوش‌آیند در موها می‌شود.
درمان موخوره فقط کوتاه کردن موها نیست، ما برای از بین‌بردن موخوره شیوه‌های گوناگون داریم، مثل شامپوهای گوناگون که همین خاصیت ضد موخورگی‌شان را تبلیغ می‌کنند.
اما نتیجه خیلی از این راه‌های درمان رضایت بخش نیست، خانم‌ها و آقایان، راه‌های درمان خانگی می‌توانند این مشکل را تا حد کاهش دهند.
در این راهنما با برخی از این راه‌های خانگی آشنا خواهید شد.
کیله و عسل
با ماسک طبیعی کیله وعسل، موی‌خوره موی‌‌های‌تان را کم کنید، پوست یک کیله را بکنید و نرم کنید، کمی هم عسل به آن اضافه کنید، برای دریافت نتیجه خوب و بهتر، کمی هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.
حالا ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه، یا تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید، سپس سرتان را با شامپو که همیشه استفاده می‌کنید بشویید، این راه درمان خانگی باید در حدود ۲ هفته موی‌خوره موی‌های‌تان را کمتر کند.
تخم مرغ و مالته
شاید استفاده از تخم مرغ روی موی‌ها کمی خسته‌کننده باشد اما نتایج‌اش عالی است، ماسک طبیعی تخم‌مرغ، هم موخوره را کاهش می‌دهد و هم موهای‌تان را نرم می‌کند، دو تخم مرغ را بشکنید و کمی هم آب مالته به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد، حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهای‌تان بمالید.
سپس موهای‌تان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید، تا بوی تخم‌مرغ اذیت‌تان نکند، حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با شامپو همیشگی تان سرتان را بشویید این راه درمان حتی می‌تواند موهای خشک را نیز درمان کند.
دانه شنبلیله و ماست
مقداری دانه‌ای شنبلیله را به مدت ۱ ساعت در آب بگذارید حالا دانه‌ها را با کمی آب آسیاب کنید تا خمیری به دست بیاید مقداری هم ماست و آب لیمو را به مخلوط‌‌‌‌تان اضافه کنید تا ماسک‌تان ساخته شود حالا این ماسک را به موها و پوست سرتان بمالید.
موهای‌تان را با کلاه مخصوص حمام بپوشانید و ۳۰ دقیقه ای صبر کنید، سپس موهای‌تان را با شامپو بشویید، این ماسک، حتی می‌تواند خشکی موها ناشی از آلودگی هوا را نیز بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا