آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

بدن دانش صدیقی در اسارت طالبان قطعه قطعه شده بود

مقامات صحی افغانستان و هند تأیید کرده‌اند که بدن دانش صدیقی عکاس خبری رویترز که اوایل ماه جاری میلادی در افغانستان کشته شد، در اسارت طالبان قطعه قطعه شده است.


به نقل از تایمز آف اندیا، مقامات صحی افغانستان و هند تأیید کرده‌اند که بدن دانش صدیقی عکاس خبری رویترز و برنده جایزه «پولیتزر» هنگام پوشش درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی اسپین بودلدک ولایت قندهار به گونه فجیعی قطعه قطعه شده و آثار تایر موتر بر روی جسد وی مشاهده می‌شود.
مقامات صحی افغانستان و هند پس از بررسی عکس‌های گرفته‌شده گفته‌اند که بدن وی قطعه قطعه شده است. یکی از این مقامات گفته است که ده‌ها مرمی بر بدن وی اصابت کرده و آثار تایر موتر بر سینه و صورت دانش صدیقی مشاهده شده است.
بر بنیاد گزارش‌ها، در جریان درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در اسپین بولدک دانش صدیقی زخمی می‌شود و همراه چند تن دیگر به داخل یک مسجد پناه می‌برد، اما اعضای طالبان با حمله بر این مسجد او را زنده دستگیر می‌کنند و پس از شناسایی هویتش، او را شکنجه کرده و به قتل می‌رسانند.
دانش صدیقی ۳۸ ساله به تاریخ ۱۶ جولای در درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در اسپین بولدک کشته شد. وی سپس به شفاخانه‌ای در ولایت قندهار منتقل و از آن‌جا به هند فرستاده شده و دفن می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا