آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

حمدالله محب در هند:

بدون مذاکرات بین‌الافغانی صلحی در کار نیست

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان به تازگی از گروه طالبان خواسته تا با دولت افغانستان مذاکره کنند و این که بدون مذاکرات بین‌الافغانی صلحی در کار نخواهد بود.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان به تازگی از گروه طالبان خواسته تا با دولت افغانستان مذاکره کنند و این که بدون مذاکرات بین‌الافغانی صلحی در کار نخواهد بود.
مشاور امنیت ملی کشور در مصاحبه با «استراتژیک نیوز انترنشنل» در هند گفته است:« هیچ صلحی بدون مذاکرات بین‌الافغانی در کار نیست. هر تصمیمی که درباره افغانستان گرفته می‌شود باید به رهبری و مالکیت مردم این کشور باشد.»
آقای محب همچنان گفته است که در ۱۷ سال گذشته حدود ۵۵ هزار نیروی امنیتی افغانستان شهید شده؛ آن‌ها خودشان را برای ما قربانی کرده تا یک آینده بهتر داشته باشیم.
وی در رابطه به خروج احتمالی نیروهای خارجی از افغانستان، گفته است:« افغانستان قرن‌ها از خود دفاع کرده و ما همچنان از حقوق خود دفاع خواهیم کرد. این یک کشور مستقل است که هرگز به کسی که سعی در تسخیر ما داشته، داده نشده است. امروز، باید بگویم ما در موقعیت بسیار قوی هستیم تا بتوانیم ثبات دایمی را برای افغانستان به ارمغان بیاوریم.»
مشاور امنیت ملی همچنان افزوده است که «کاهش نیروهای خارجی تاثیر چندانی بالای امنیت کشور نخواهد داشد و ما بر افزایش توانایی‌ها و طرفیت‌های نیروهای امنیتی ادامه خواهیم داد.»
آقای محب در مورد انتخابات افغانستان گفته است:« هیچ بحثی در باره ایجاد دولت موقت وجود نداشته و تعویق انتخابات ربطی به مذاکرات صلح ندارد.»
این مقام بلندپایه کشور در ادامه گفته است که هند چهار هلیکوپتر به افغانستان کمک می‌کند که دو فروند آن در ماه مارچ و دو فروند دیگر آن احتمالاً در ماه‌های جون یا جولای تحویل کابل خواهد شد.
وی در رابطه به تغییرات و تبدیلات در وزارت دفاع و داخله کشور و ارتباط آن با روند صلح بیان داشته است که «صلح خواست مردم ما است، اما تا آمدن صلح ما باید از مردم خود دفاع کنیم و این کار را با تمام توان انجام خواهیم داد.»

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا