آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهزنان

براى ١٥٠٠ زن در سرپل باغچه‌های کوچک ایجاد شد

نسیمه آرزو ريیس امور زنان ولایت سرپل می‌گوید  که براى ١٥٠٠ زن در مرکز و برخى ولسوالى‌هاى اين ولايت باغچه‌های کوچک ایجاد شده و هر نوع ترکاری مطابق به فصل سال، در آن کشت مى‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، ریاست امور زنان ولایت سرپل با هماهنگی برنامه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت برای ۱۵۰۰ زن در این ولایت باغچه‌های کوچک ساخته و اکنون این زنان به کشت سبزيجات رو آورده‌اند.

نسیمه آرزو ريیس امور زنان سرپل می‌گوید:« برنامه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت با هماهنگی ریاست امور زنان، برای زنان بی‌بضاعت به خصوص خانم‌های بیوه، باغ‌های کوچک خانگی را ایجاد کرده که باعث توانمندی زنان شده و آن‌ها می‌توانند از طریق کشت و زراعت‌شان، امرار معیشت کنند.»

درهمین حال، فرزانه یوسفی مسئول باغچه‌های کوچک پروژه ملی باغداری و مالداری در سرپل، گفته است که با بهترشدن وضعیت امنیتی، اين پروسه به تمام ولسوالى‌ها و مناطق دور دست گسترش داده مى‌شود.

خانم یوسفی افزوده که پروژه ملی باغداری و مالداری  برعلاوه باغ‌هاى کوچک براى زنان، چهار هزار باغ که ده نوع ميوه را دارا است نیز در اين ولايت ايجاد کرده است.

گفتنی است که بر اساس آمار بنياد آسيا تحت نام «افغانستان در ٢٠١٧» حدود ٢٥ درصد زنان در سرپل، به درآمد خانوار کمک مى‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا