آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

حنیف اتمر:

برای بررسی اتهامات جنسی ارگ گروه مستقل تحقیق ایجاد شود

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر با نشر اعلامیه‌ای نسبت به نشر گزارش‌های اخیر در پیوند به آزار و اذیت جنسی بانوان از سوی مسئولان در ارگ، از حکومت خواسته که به این اتهامات پاسخ قناعت بخش بدهد.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر با نشر اعلامیه‌ای نسبت به نشر گزارش‌های اخیر در پیوند به آزار و اذیت جنسی بانوان از سوی مسئولان در ارگ، از حکومت خواسته که به این اتهامات پاسخ قناعت بخش بدهد.
به گزارش خبرگزاری دید، حنیف اتمر با نشر اعلامیه‌ای خواستار تحقیق مستقل در مورد پروند اتهامات جنسی در ارگ شده است.
متن کامل اعلامیه:
متاسف هستم از اين كه اخبار و گزارشاتی در رابطه با وجود گسترده فساد اخلاقی در حکومت در رسانه‌‌های معتبر خارجی و داخلی به چاپ رسیده است که باعث افزایش نگرانی در جامعه گرديده است.
مضاعف برآن، مايه تاسف است كه با وجود گذشت مدت طولاني از نشر اين گزارش‌ها براي اولين بار، حكومت تا حال نتوانسته به اين موضوع رسيدگی كرده و به نگرانی‌های مردم ما پاسخ قناعت بخش ارائه كند.
من به نمايندگی از تيم صلح و اعتدال، وجود فساد اخلاقی در ادارات حکومتی را شدیداً تقبیح می‌کنم و برای بررسی این موضوع خواستار ایجاد یک گروه تحقیق کاملاً مستقل می‌باشم. از آنجايی كه بعضی مقامات بلندرتبه حکومتی متهم در این موضوع هستند، برای شناسایی فساد و از بین بردن عاملان آن باید نهادهای داخلی و بین‌المللی که مورد اعتماد مردم افغانستان‌اند به این موضوع رسیدگی کنند تا بتوانیم اعتماد مردم را دوباره به دستگاه‌های حکومتی برگردانیم.
نگرانی‌ها از نشر مكرر گزارش‌های فساد اخلاقی در عالی ترين سطوح حكومت به خصوص در میان زنان كشور وجود دارد كه بعد از سال‌ها مبارزه و تحمل تبعيض بالآخره توانستند در هژده سال اخير در قسمت دسترسی به حقوق بشری و مدنی خود به پيشرفت‌های چشمگير نايل شوند. عدم رسيدگی جدی، فوری و همه جانبه به اين موضوع از جانب حكومت می‌تواند اين دستاوردها را به مخاطره اندازد.
بنابرين، يک بار ديگر از رهبری حكومت مصرانه می‌خواهم كه با راه اندازی تحقيقات معتبر عوامل فساد اخلاقی را در ارگ و تمام سطوح حكومت شناسايی كرده تا باشد كه ریشه هرگونه فساد در کشور مخصوصاً در نهادهای حکومتی بخشکد و زمینه فعالیت آزاد و با عزت برای همه شهروندان کشور فراهم شود.

محمد حنیف اتمر
رهبر تیم صلح و اعتدال

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا