آخرین اخبارجهانهند

برای هزاران تن در هند واکسین تقلبی کرونا تزریق شده است

پولیس هند ۱۰ مرکز خصوصی واکسیناسیون را که به جای واکسین کرونا، آب مقطر یا انتی بیوتیک به متقاضیان تزریق می‌کردند مسدود و مسئولان این مراکز درمانی را نیز بازداشت کرده است.


بیش از ۱۰ مرکز خصوصی واکسیناسیون کرونا در هند، اقدام به عرضه واکسین تقلبی کرده‌اند و به جای واکسین کرونا، محلول آب و نمک یا انتی بادی به متقاضیان تزریق کرده‌اند.
در حالی که پولیس هند اعلام کرده متصدیان این مراکز واکسیناسیون را دستگیر کرده اما چند هزار نفر که در این مراکز اقدام به دریافت واکسین کرده‌اند هم اکنون در برابر موج جدید کرونا قرار گرفته‌اند.
دولت محلی ممبی، روز جمعه بیمارستان «شیوام» را مسدود کرده و مجوز آن را لغو کرده. دلیل این اقدام عرصه گسترده واکسین‌های تقلبی در این مرکز درمانی بوده است.
پولیس در حال تحقیق در این باره است که آیا واکسین‌های تقلبی کرونا توسط این بیمارستان تولید شده است یا خیر. مالکان این بیمارستان در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.
اوایل سال جاری، این مرکز درمانی به عنوان مرکز خصوصی واکسیناسیون معرفی شد و مجوز دولت برای ایمن سازی مردم در برابر کرونا را دریافت کرد. این مرکز درمانی بیش از ۲۰ هزار شیشه واکسین را در دولت محلی ممبی دریافت کرد. اگر چه پولیس معتقد است که برخی از این شیشه‌های حاوی واکسین به دست کلاهبرداران افتاده و پولیس گمان می‌کند که ممکن است بیمارستان اقدام به پر کردن مجدد شیشه‌های خالی واکسن با آب نمک کرده است.
بر اساس گزارش‌ها، پولیس هند دست کم از ۱۰ مرکز واکسیناسیون به اتهام کلاهبرداری در حال بازجویی است و این مراکز متهم هستند که ده‌ها هزار دالر از طریق عرضه واکسین تقلبی درآمد کسب کرده‌اند.
واکسین‌های تقلبی که پولیس هند کشف کرده دارای لیبل‌ واکسین «آسترازنکا» هستند اما درون آنها آب نمک یا آنتی بیوتیک پر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا