آخرین اخبارجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

برنامۀ‌ ترامپ برای خروج تمام سربازان از افغانستان: تحفۀ کریسمس برای طالبان

لورل میلر دیپلمات پیشین امریکایی با انتقاد از اظهارات رییس جمهور ترامپ مبنی بر اینکه تمام سربازان امریکایی تا اوایل سال ۲۰۲۱ باید از افغانستان خارج شوند، گفته است که این امر ادعای خروج «مبتنی بر شرایط» را به گونه جدی تضعیف می‌کند. برخی هم آن را تحفۀ کریسمس طالبان خواندند.


به گزارش خبرگزاری دید، همزمان با توییت رییس جمهور ترامپ برای خروج تمام سربازان امریکایی از افغانستان تا اوایل سال ۲۰۲۱، برخی دیپلمات‌های امریکایی و کارشناسان امور افغانستان با انتقاد از این برنامه ترامپ گفته است که این امر ادعای دیگر مقامات امریکایی را که می‌گفتند خروج نیروها از این کشور مبتنی بر شرایط است، به شدت تضعیف می‌کند.

لورل میلر، نماینده پیشین ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان و رییس بخش آسیا در گروه بین‌المللی بحران، در واکنش به این اظهارات ترامپ گفته است: «این امر با تضعیف نمودن ادعاهای دیگر مقامات و نمایندگان امریکایی مبنی بر این که هر گونه کاهش خشونت مبتنی بر شرایط خواهد بود، آن‌ها را به زانو در می‌آورد. یا اظهارات ترامپ حاکی از آن است که تنها شرطی که برای وی اهمیت دارد آن چیزی است که فکر می‌کند در آستانۀ انتخابات خوب به نظر برسد».
برخی از کارشناسان امریکایی نیز گفته‌اند که برنامه ترامپ برای خروج تمام نیروهای امریکایی از افغانستان، تحفۀ کریسمس برای طالبان است.
این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که رییس جمهور ترامپ شام روز گذشته در توییتی اعلان نمود که تمام سربازان امریکایی در افغانستان باید تا اوایل سال ۲۰۲۱ در خانه‌های شان باشند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا