آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد به طالبان: خشونت را کاهش دهید

زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید سه ملاقات سازنده با ملا برادر و اعضای کمیسیون سیاسی طالبان داشته و به آن‌ها گفته است که تمام طرف‌ها باید خشونت‌ را کاهش دهند چون هزینه این جنگ را مردم بی‌گناه افغانستان می‌پردازد.


به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان امروز پنجشنبه(۱ جوزا) طی چند رشته توییت در مورد سفرش به دوحه و کابل توضیحات داد.
آقای خلیلزاد در مورد سفرش به دوحه نگاشته است: «من سه ملاقات سازنده با ملا برادر و اعضای کمیسیون سیاسی طالبان داشتم. تأکید نمودم که توافق‌نامه ایالات متحده-طالبان درهم پیوسته است: تعهدات ضد تروريزم، مذاکرات بین‌الافغانی، خروج نیروها و کاهش تدریجی خشونت که منجر به آتش‌بس دائمی شود».
وی به طالبان گفته است که تمام جوانب باید خشونت را کاهش دهند، زیرا هزینه این جنگ را مردم بی‌گناه افغانستان بسیار زیاد و از مدت‌ها متحمل شده‌اند.
خلیلزاد افزود: « طالبان تعهد شان را به توافق‌نامه و تطبیق آن ابراز داشتند. آن‌ها گفتند که برای ردیابی شهروندان ما هر چه در توان دارند، خواهند کرد. آن‌ها در مورد قدم بعدی با رهبری خویش مشورت خواهند کرد».
سفیر خلیلزاد در مورد دیدارش به رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله گفته است: «ما همچنان بر اهمیت برآورده ساختن (سریع) دیگر تعهداتی که در توافق‌نامه ایالات متحده – طالبان و اعلامیه مشترک ایالات متحده – افغانستان، به شمول رهایی زندانیان از هردو سو و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صورت گرفته، توافق نمودیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا