آخرین اخبارجهانسیاست

برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی برای افغانستان تا ۱۵ روز دیگر

خبرگزاری دید: وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که قرار است نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در باره افغانستان به تاریخ ۱۹ دسمپبر در اسلام‌آباد برگزار شود
شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان هشدار داده است که رها کردن افغانستان یک اشتباه تاریخی خواهد بود و جهان به جای تکرار اشتباه از گذشته درس بگیرد.

وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که این نشست بر نیاز به کمک فوری و بسیج منابع برای جلوگیری از بحران انسانی و سقوط اقتصاد افغانستان متمرکز خواهد بود.
او که در لاهور پاکستان صحبت می‌کرد، گفت که اگر به وضعیت افغانستان توجه نشود، نیمی از جمعیت افغانستان که ۲۲.۸ میلیون نفر می‌شوند با کمبود غذا و ۳.۲ میلیون کودک با سوء تغذیه مواجه شوند.
وزیر خارجه پاکستان خاطرنشان کرد که اگر به بحران افغانستان به موقع رسید‌گی نشود، عواقب ناگواری برای افغانستان، همسایه‌هایش و کل منطقه خواهد داشت.
قریشی افزود که اگر دارایی‌های بلوکه شده افغانستان آزاد نشود، ممکن است این کشور در مقابله با نیازهای روز افزون با سقوط اقتصادی مواجه شود.
وزیر خارجه پاکستان در کنار وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی از نمایند‌گان ویژه کشورهای فارمت P-۵ شامل امریکا، چین، روسیه، فرانسه، بریتانیا نیز دعوت شده‌اند.
هم‌چنین در این نشست قرار است که نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، سازمان‌های بین‌المللی مانند بانک جهانی و آژانس‌های مربوط سازمان ملل متحد دعوت شوند.
به گفته قریشی، از کشورهای آلمان، جاپان، کانادا و آسترالیا نیز به هدف «تحول یک اجماع بین‌المللی» دعوت خواهد شد.
اسلام‌آباد قرار است که یک هیئت از طالبان را نیز دعوت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا