آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

بزرگان سیاسی در قندهار جمع می‌شوند؛ تحولات عظیم در راه است

قرار است قندهار به روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه میزبان نشست بزرگ سیاسی باشد که در آن چهره‌هایی همانند عطا محمد نور والی بلخ، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و عضو ارشد ایتلاف نجات، امیر اسماعیل خان، ظاهر قدیر عضو مجلس نمایندگان، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی، همایون همایون معاون مجلس نمایندگان، امرالله صالح، داکتر سپنتا و شماری زیادی از نمایندگان مردم در شورا، اشتراک کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، قرار است در این نشست بزرگ سیاسی که چهره‎های تاثیرگذار در سیاست داخلی و خارجی کشور در آن حضور پیدا می‎کنند، روی موضوعات حاد سیاسی روز کشور بحث شده، راه‎های برون‎رفت از آن جست‎وجو و برای اشتراک نیرومند در انتخابات آینده پارلمانی و ریاست جمهوری چانه‎زنی شود.
گفته می‎شود که این چهره‎های سیاسی که همه آن‎ها از منتقدان ارگ و سیستم انحصاری آن به شمار می‎روند، در یک اجماع ملی با سیاست‎های تیم حاکم مبارزه خواهند کرد.
قرار است میزبانی نشست روزهای آینده قندهار را جنرال عبدالرازق به دوش داشته باشد و این مسئله احتمال نگرانی‎های امنیتی را کاهش می‎دهد.
به باور آگاهان امور سیاسی آنچه در این نشست مهم است، احتمال اشتراک عطا محمد نور است که برای ارگ زنگ خطر جدی‎تری را به صدا در خواهد آورد.
آگاهان می‎گویند، سفرهای عطا محمد نور به ولایت‎های مختلف کشور نشانه آن است که بر عکس برداشت ارگ، آقای نور چهره ملی است و می‎تواند مردم را بسیج کند.
پیش از این آقای نور از نشست‎های بزرگ سیاسی و طرح یک اجماع ملی علیه آنچه که انحصارگری و فاشیزم در حکومت وحدت ملی خوانده می‎شود، خبرداده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا