آخرین اخبارجهانسیاست

بشار اسد دوباره رییس جمهور سوریه شد

بشار اسد رییس جمهور سوریه با کسب بیش از ۹۵ درصد آرا دوباره برای ۷ سال آینده رییس جمهور این کشور شد.

بشار اسد رییس جمهور سوریه با کسب بیش از ۹۵ درصد آرا دوباره برای ۷ سال آینده رییس جمهور این کشور شد.
به نقل از یورونیوز، حمودا صباغ رییس پارلمان سوریه میزان مشارکت رای دهندگان در این انتخابات را حدود ۷۸٪ اعلام کرد و افزود که بیش از ۱۴ میلیون سوری در آن شرکت داشته‌اند.
دولت اسد اعلام کرد که انتخابات روز چهارشنبه به خوبی نشان داد که سوریه با وجود بیش از یک دهه جنگ و درگیری که صدها هزار کشته و ۱۱ میلیون آواره بر جای گذاشته، عملکردی طبیعی دارد.
پیش از این سازمان ملل خواستار آن شده بود که رای گیری‌ها تحت نظارت‌های بین‌المللی انجام شود تا از این مسیر، زمینۀ ایجاد یک توافق سیاسی و تدوین قانون اساسی جدید فراهم آید.
وزرای خارجه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده نیز در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اسد اعلام کرده بودند که با توجه به وضعیت سیاسی حاکم بر سوریه، این رای گیری آزاد و عادلانه نخواهد بود. ترکیه، از مخالفان منطقه‌ای بشار اسد نیز این انتخابات را غیرقانونی اعلام کرده بود.
با این پیروزی، بشار اسد ۵۵ ساله برای ۷ سال دیگر بر مسند قدرت خواهد بود. در جریان این انتخابات دو نامزد نه‌چندان شناخته شده دیگر یعنی سلوم عبدالله که پیش از این سابقه وزارت داشته و محمود احمد مرعی که رییس یک حزب کوچک مخالف دولت بوده نیز شرکت داشتند که گفته می‌شود هر کدام به ترتیب ۱.۵ درصد و ۳.۳ درصد آرا را به دست آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا