آخرین اخباراسلایدشوتحلیلجهانسیاست

بمب‌های امریکایی بر کودکان یمن می‌بارد؛ به دخالت امریکا در فاجعه انسانی یمن پایان دهید!

در طول این دوره، ایالات متحده بی سر و صدا اطلاعات و مشاوره نظامی به ایتلاف به رهبری عربستان ارائه می‌کند. دولت ما (امریکا) به هواپیماهای جنگی عربستان در هوا سوخت‌ می‌رساند.


در ماه اگست، جهان با وحشت تماشا کرد که چگونه یک حمله هوایی به رهبری عربستان سعودی جان ۴۰ طفل بی‌گناه را در یمن گرفت.
این اطفال که بسیاری آن‌ها زیر ۱۰ سال سن داشتند، زمانی کشته شدند که ملی‌بس آن‌ها طی یک سفر درسی بمباران شد و سلاحی که در این حمله مرگبار استفاده شد، ساخت ایالات متحده امریکا بود.
این اولین بار نبود، در ماه جون حملات هوایی به یک مرکز درمانی بیماری «وبا»( کولرا) که توسط داکتران بدون مرز اداره می‌شد، اصابت کرد؛ هرچند که به وضوح به عنوان یک مرکز صحی شناخته شده بود.
در ماه اپریل، ۲۰ غیرنظامی که بسیاری‌شان از یک خانواده بودند، در جریان مراسم عروسی در روستایی در شمال غرب یمن کشته شدند.
در نتیجه این درگیری‌ها، دست‌کم ۱۰ هزار یمنی کشته شده‌اند، بیش از ۲ میلیون نفر بی‌جا شده‌اند و ۲۲ میلیون تن نیاز به کمک‌های انسانی دارند. به طور خلاصه، یک قحطی ساخت خود انسان‌ها نزدیک به ۸ میلیون نفر را در گرسنگی قرار داده است.
این فاجعه انسانی یک‌شبه اتفاق نیافتاده است. بیش از ۳ سال است که یک ایتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یک جنگ نیابتی علیه شبه‌نظامیان حوثی، یمن را بمباران می‌کند.
در طول این دوره، ایالات متحده بی سر و صدا اطلاعات و مشاوره نظامی به ایتلاف به رهبری عربستان ارائه می‌کند. دولت ما (امریکا) به هواپیماهای جنگی عربستان در هوا سوخت‌ می‌رساند. دولت ما (امریکا) به آن‌ها مشاوره و کمک می‌کند. دولت ما (امریکا) فروش بمب‌ و موشک‌های ساخت ایالات متحده را به ایتلافی صادر کرده است که آن‌ها در این جنگ از آن استفاده می‌کند.
بحران یمن روز به روز بدتر می‌شود و ایالات متحده می‌تواند کاری در این رابطه انجام دهد. ما (امریکا) می‌توانیم ایتلاف به رهبری عربستان را مسئول بدانیم. ما می‌توانیم تقاضا کنیم تمام احزاب خشونت را متوقف کنند. ما می‌توانیم از مذاکرات صلح «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد حمایت کنیم.
مردم یمن رنج می‌برند، به جای حمایت از بمب‌گذاری بیشتر، ایالات متحده می‌تواند به صلح در منطقه کمک کند. کنگرس امریکا مسئولیت دارد در این راستا عمل کند.
نویسنده : الیزابت وارن
منبع : سی ان ان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا