آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

بن‌بست روند صلح؛ هیئت‏ی از پاکستان به قطر رفته است

منابعی می‌گویند که مقامات پاکستانی برای دیدار با نمایندگان طالبان به قطر سفر کرده‌اند. هدف این سفر فشار آوردن بر طالبان جهت انعطاف در مذاکرات، کاهش خشونت و شرکت در نشست استانبول خوانده شده است.


به نقل از دیلی تایمز، برخی مقامات پاکستانی روز گذشته برای دیدار با طالبان به قطر سفر کرده تا آن‌ها را متقاعد کنند در گفت‌وگوهای صلح انعطاف نشان دهند، خشونت‌ها را کاهش داده و در نشست آتی استانبول شرکت کنند.
هیئت دیگر به رهبری محمد صادق نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان قرار است امروز پنجشنبه(۹ ثور) به قطر سفر کند. این هیئت قرار است با تیم‌های مذاکره کننده طالبان و دولت افغانستان ملاقات کند.
صادق در این سفر به هیئت پاکستان در قطر خواهد پیوست.
بر بنیاد این گزارش، مقامات پاکستانی در این سفر پیام سختی به طالبان خواهد داد و افزوده که اسلام‌آباد نمی‌تواند طالبان را مجبور به کاری کند، می‌تواند تلاش خود را برای متقاعد کردن آن‌ها در جهت پیشرفت مذاکرات صلح انجام دهد.
این منبع در ادامه بیان داشته است که طالبان تقاضای منحل شدن دولت فعلی و استقرار یک دولت اسلامی فراگیر را دارند، در حالی که تیم مذاکره کننده دولت از طالبان خواسته تا با دولت فعلی یکجا شوند و آتش‌بس اعلام کنند.
این در حالی است که مذاکرات صلح میان‌افغانی در دوحه قطر متوقف شده و کنفرانس صلح استانبول در رابطه به افغانستان تاکنون دو بار به تعویق افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا