آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

پیشه‌وران هراتی:

بهای کالای ایرانی مناسب و مطابق ذایقه ما است

رییس و اعضای اتحادیه پیشه‌وران ولایت هرات، خواهان توسعه و گسترش روابط بین این اتحادیه و اتحادیه اصناف کشور ایران شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالودود فیض‌زاده رییس اتحادیه پیشه‌وران ولایت هرات، با قدردانی ویژه از کارکنان سرکنسول‌گری کشور ایران در هرات گفت: ما و اکثریت مردم هرات بر این باوریم که ایران نه یک کشور دیگر، بلکه خانه دوم ما است.
فیض‌زاده گفت: در حال حاضر بخش مهمی از اجناس موجود در مغازه‌های هرات از ایران تامین می‌شود چرا که کالای ایرانی با ذایقه افغانستانی‌ها سازگاری داشته و نسبت به سایر کالاهای از کیفیت بهتری برخوردار است و همچنین با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌رسد و باید گفت که ایران بزرگترین شریک تجاری ما است.
آقای فیض‌زاده افزود، خوشبختانه با مذاکرات و نشست‌های انجام شده بین اتحادیه پیشه‌وران هرات و اتاق اصناف مشهد، تفاهم‌نامه‌هایی همکاری امضا شده و امیدواریم این تفاهم‌نامه‌ها به قراردادهای همکاری دایمی تبدیل شود تا حجم مراودات و تبادلات تجاری بیش از پیش افزایش کند.
در ادامه آقای محمود افخمی رشیدی سرکنسول ایران در هرات با اشاره به نفوس و جمعیت هرات گفت: الحمدالله هرات در زمینه‌های مختلف از ظرفیت بالایی برخورد بوده و نیاز است تا بسترسازی شود تا میزان رشد اقتصادی و مبادلات تجاری در این حوزه افزایش یافته و رونق بیشتری یابد.
آقای افخمی همچنان خطاب به روسای اصناف اظهار داشت: به تمامی دوستان توصیه کنید تا ضمن حمایت از کالاهای تولید داخلی متباقی اقلام مورد نیاز را از برندهای مرغوب و با کیفیت ایرانی وارد کنند زیرا مشتری حق دارد تا از بهترین‌ها بهره‌مند شود.
همچنین آقای افخمی گفت: خوشبختانه در حال حاضر بخشی از نیازمندی‌های مردم در شهر هرات تولید می‌شود و این بسیار مقبول و پسندیده است و ما آمادگی داریم تا سایر نیازمندی‌های تجاری بازار هرات را نیز فراهم کنیم.
وی ادامه داد، ایران از هر نوع مبادلات تجاری استقبال کرده و تلاش می‌کنیم تا بستر مناسب برای افزایش تجارت در بازار ایران و افغانستان فراهم کنیم.
تجارت سود دو جانبه دارد و ایران آمادگی کامل دارد تا تمامی موانع احتمالی را برداشته تا سهولت بیشتری در روند تجاری بین دو کشور فراهم شود.
همچنان آقای افخمی ابراز داشت که تلاش کنید تا در چارچوب قراردادهای رسمی معامله کنید تا از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری به عمل آید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا