آخرین اخبارافغانستانسیاستفرهنگ عامه

به افتخار سفیر؛ ضیافت فرهنگی برای سید جواد طیب

شامگاه روز گذشته انستیتوت مطالعات راهبردی کشور ضیافت فرهنگی را به افتخار سید جواد طیب سفیر افغانستان در بریتانیا برگزار کرد. در این ضیافت کارنامه سیاسی و فرهنگی آقای طیب به نقد و نظر گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری دید، شامگاه روز چهارشنبه( ۲۶ سنبله) انستیتوت مطالعات راهبردی، به سلسله ضیافت‌های نخبگان، میزبان سید جواد طیب سفیر افغانستان در بریتانیا بود.
این برنامه که به بهانۀ قدردانی از کارکردهای سیاسی و اجتماعی سید جواد طیب برگزار شده بود، با سخنرانی خود آقای طیب ادامه یافت.
سید رضا محمدی –شاعر و پژوهشگر- میزبان برنامه و عضو ارشد انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در مورد کارکردهای جناب جواد صحبت کرد و فعالیت‌های او را در تقویت روابط جامعه فرهنگی با جامعه سیاسی و جامعه بین‌المللی ارزنده دانست.
در این برنامه فرهنگی، جمعی از فرهنگیان، فعالان مدنی و شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند.
در ادامه، استاد حسین فخری درباره کارکردهای علمی آقای جواد سخن زده و آن را برای جامعه فرهنگی کشور غنیمت دانست.

از سویی هم، سید علی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان درباره عدم ارتباط سفیر جواد با جامعه و لزوم روابط بیشتر سخنرانی نموده و با نقد کارنامه سیاسی و مردمی آقای جواد، تاکید کرد که در این بخش باید کار بیشتر صورت بگیرد، چون نیاز است که شخصیت‌های مردمی با مردم تماس بیشتر داشته باشند.
خانم صحرا کریمی، درباره رابطه کار فرهنگی و سیاست و همین طور تاکید بر نگاه فرهنگی و ادبی بیشتر در سفارت خانه‌ها، به عنوان قدرت افغانستان، محمد واعظی درباره نویسندگان بزرگی که سفیر بودند، گلنور بهمن در باره تاثیر داکتر جواد بر فرهنگ امروز، سخن گفتند و این برنامه با شعرخوانی جمعی از فرهنگیان خاتمه یافت.

سید جواد طیب در گستره ادب، تصوف، تاریخ و سیاست، مطلب می‌نویسد. کتاب «واقعیت‌های جنگ و بازسازی افغانستان» تألیف مشترک او در سال ۲۰۰۵ میلادی در امریکا و کتاب «نانش دهید و ایمانش مپرسید» با موضوع ادب و تصوف، در سال ۲۰۱۶ در افغانستان، منتشر شد.
وی تاکنون به پاس خدمات سیاسی و اجتماعی، نشان‌ها و جوایز ملی و بین‌المللی فراوانی از جمله کسب عنوان بهترین دیپلمات آسیا و اقیانوسیه از سوی «مجله دیپلمات» را کسب کرده است.
سيد جواد طيب به تازگی به عنوان سفير افغانستان در مسكو تعيين شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا