آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر خارجه ایران:

به توافق خوبی با آژانس اتومی دست یافتیم/ پذیرفته شده که متن پیشنهادی ایران هم روی میز باشد

خبرگزاری دید: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با اعلام این که دیشب به توافق خوبی با آژانس بین‌المللی انرژی اتومی دست یافته‌اند، درباره مذاکرات جاری در ویانا گفت: طرف‌های مقابل پذیرفته‌اند متن‌های پیشنهادی جدید ایران هم روی میز باشد.

وزیر خارجه ایران گفت: گفت‌وگوهای عزتمندانه از ابتدای عمر دولت در دستورکار بوده و کماکان نیز همین رویکرد با جدیت و سخت کوشی تیم مذاکره کننده دنبال می‌شود.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به نحوه تعامل ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتومی و اینکه این سازمان بین‌المللی در مقاطعی از ابزار فنی برای تاثیرگذاری سیاسی بر گفت‌وگوهای ویانا استفاده کرده، افزود: شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم.
امیرعبداللهیان در خصوص متن‌های پیشنهاد شده کشورش در مذاکرات ویانا گفت: این متون کاملاً مبتنی بر برجام است و هیچ چیز فرابرجامی در آنها نیست. این متنها نتیجه ده‌ها ساعت بحث و گفت‌وگو در مرکز است و رویکرد ما رفع کامل تحریم‌های برجامی در مقابل رفع نگرانی‌های مورد ادعای طرف‌های مقابل در خصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران است.
او گفت: هم اکنون در ویانا بر روی دو سری از متون گفت‌وگو می شود؛ متن اول حاصل ۶ دور اول گفت‌وگوهاست. در عین حال طرف‌های مقابل پذیرفته‌اند متن‌های پیشنهادی جدید ایران هم روی میز باشد، تا از بحث و تلفیق همه اینها یک متن جمع بندی شده واحد به دست آید. در نهایت نیز این فرآیند باید به بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان منتهی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا