آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

بُن‌بست مذاکرات میان‌افغانی شکسته شد؛ روی کارشیوه توافق شد

گزارش‌ها حاکی از است که محمد معصوم استانکزی رییس تیم‌ مذاکره کننده دولت افغانستان و سلام رحیمی مشاور رییس جمهور در امور صلح طی چند روز گذشته سفرهای مخفی به کابل داشته‌اند.

به نقل از نیوز انترنشنل، تیم‌های مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان توافق کردند که توافق‌نامه صلح «امریکا و طالبان»، موقف‌گیری‌های سازمان ملل متحد از روند صلح، تعهدات تیم‌های مذاکره کننده و ارادۀ مردم افغانستان به عنوان اساس گفت‌وگوهای بعدی مذاکرات صلح باشد.
منابعی همچنین گفته‌اند که محمد معصوم استانکزی رییس تیم‌ مذاکره کننده حکومت و عبدالسلام رحیمی وزیر دولت در امور صلح برای گرفتن تأییدی رییس جمهور غنی از فرمول توافق‌شده اخیراً سفرهای مخفی به کابل داشته‌اند.
تا کنون تیم‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و گروه طالبان در این رابطه چیزی نگفته است. اما بنا بر گزارش‌ها، این توافق در جریان دیدار مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا با تیم‌های مذاکره کننده در دوحه به دست آمده است.
تیم‌های مذاکره کننده در مورد دیدارشان با وزیر خارجه امریکا گفته‌اند که آن‌ها بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان و تطبیق توافق‌نامه ۲۹ فبروری تأکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا