آخرین اخباراسلایدشوجهانحقوق بشر

بی‌خانمان شدن بیش از ۱۲ هزار تن در کمپ موریا؛ مهاجرین افغانستانی را دریابید!

گزارش‌ها از یونان حاکی از آن است که بیش از ۱۲ هزار مهاجر از کشورهای مختلف، از جمله افغانستان در نتیجه آتش‌سوزی در کمپ موریا بی‌خانمان شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، در نتیجه آتش‌سوزی بزرگ‌ترین کمپ مهاجرین در جزیره لسبوس یونان، بیش از ۱۲ هزار مهاجر بی‌خانمان شده است و مهاجرین افغانستان از دولت و نهادهای بین‌المللی می‌خواهند به وضعیت اسفبار آن‌ها توجه شود.
مقامات یونان تأیید کرده‌اند آتش‌سوزی در کمپ موریا که سرپناه برای بیش از ۱۲ هزار تن بود، کاملاً ویران شده است.
در همین حال، کاربران شبکه‌های اجتماعی امروز چهارشنبه(۲۶ سنبله) با راه‌اندازی هشتگ «مهاجر فراموش شده» از حکومت افغانستان، جامعه جهانی و نهاد‌های بین‌المللی خواسته‌اند‌ تا برای حل مشکلات مهاجرین اقدامی کنند.
نگار، یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر در صفحه خود نگاشته است: «مهاجر شدند تا از آتش‌ فرار کنند، ولی نمی‌دانستند در اروپا نیز آن‌ها را آتش‌ می‌زنند».
صفیه صافی، یکی دیگر از این کاربران با انتقاد از عدم رسیدگی به وضعیت مهاجرین افغانستان می‌گوید که آیا مدعیان حقوق بشر کمپ‌های ویران شده پناهندگان را نمی‌بینند و یا صدای فریاد آن‌ها را نمی‌شنوند؟
یک هفته از آتش‌سوزی کمپ موریا می‌گذرد و هزاران تن روز و شب خود را با دسترسی محدود به غذا و امکانات بهداشتی، به خصوص برای زنان و کودکان، روی خیابان‌ها می‌گذرانند.
بر بنیاد گزارش‌ها، مقامات یونان گفته‌اند که این کشور شماری را در پیوند به آتش‌سوزی این کمپ دستگیر کرده‌ است. در میان دستگیرشدگان سه تن از اتباع افغانستان نیز حضور دارند و قرار است به زودی محاکمه شوند.
با این حال، آلمان پیشنهاد داده که علاوه بر ۱۵۰ مهاجر خردسال بی‌سرپرست از کمپ موریا، ۱ هزار و ۵۵۳ تن را از یونان می‌پذیرد. اما این شمار برای مهاجرین بی‌خانمان شده در یونان کافی نیست.
این در حالی است که آزمایش ویروس کرونای ۳۰ تن از مهاجرین، مثبت اعلان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا