آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

تاکید بر حفظ دستاوردها و بقای جمهوریت در سفر هیئت ایرانی به کابل

سفارت ایران در کابل در بیانیه‌ای خبر داده که بقای جمهوریت و دستاوردهای مندرج در قانون اساسی افغانستان در سفر هیئت ایرانی به کابل مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دید، سفارت ایران در کابل امروز شنبه( ۱۵ سنبله) با نشر بیانیه‌ای از سفر هیئت ایرانی به کابل خبر داده و تصریح نموده که حفظ دستاوردهای مندرج در قانون اساسی افغانستان و بقای نظام جمهوری در دیدارهای هیئت ایرانی با مقامات افغانستان مورد تاکید قرار گرفت.

در خبرنامه آمده: «سیاست اصولی ایران در قبال افغانستان بر حمایت از دستاوردهای دو دهه اخیر این کشور قرار داشته و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران از برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری در افغانستان قویاً پشتیبانی و پس از برگزاری انتخابات در جهت حل اختلافات پیش آمده میان رقبای سیاسی و ایجاد تفاهم میان آن‌ها، بیشترین تلاش را به عمل آورد».

بیانیه افزوده است که هیئت ایرانی با توجه به این سیاست واضح تهران در قبال روند صلح افغانستان به منظور رایزنی با مقامات ارشد افغانستان به کابل آمده و با رییس جمهور غنی، رییس شورای مصالحه ملی، رییس جمهور پیشین، مشاور امنیت ملی و سرپرست وزارت امور خارجه دیدار نمود.

بیانیه: در مقطع مهم کنونی که موضوع شکل‌گیری چارچوب مذاکرات بین‌الافغانی با هدف دستیابی به صلح پایدار در افغانستان در جریان است، هیئت جمهوری اسلامی ایران در راستای پیگیری همان سیاست‌ اصولی یعنی بقای ساختار جمهوریت و قانون اساسی به منظور رایزنی با مقامات ارشد ازجمله رئیس‌جمهور، رئیس شورای مصالحه، رئیس‌جمهور پیشین، سرپرست وزارت امور خارجه، مشاور امنیت ملی و نیز برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی مطرح جمهوری اسلامی افغانستان، به کابل سفر نمود.

گفتنی است که تهران همواره از موضع کابل در روند صلح حمایت نموده و تاکید می‌کند که این روند باید به رهبری و مالکیت دولت افغانستان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا