آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمسیاستمنطقه

تاکید قاطع وزیر خارجه ایران بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی به اسلام‌آباد رفته، می‌گوید که راه حل اصلی مسئله افغانستان تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام است.

حسین امیر عبداللهیان صبح امروز یک‌شنبه(۲۸ قوس) در صحبت با خبرنگاران گفت که این پیام باید به صورت یک‌صدا به جامعه جهانی و حکومت موقت افغانستان در نشست سازمان همکاری اسلامی منعکس شود.
وزیر امور خارجه ایران، محور اصلی نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را پرداختن به تحولات افغانستان توصیف کرد.
به گفته او، ایران نیز نگرانی‌هایی در خصوص این تحولات و پیرامون آن دارد. او گفت که «پدیده رشد تروریزم» در افغانستان و مسئله موجی از آوارگان و پناهندگانی که در جریان ماه‌های گذشته به ایران روی آورده‌اند، از جمله این نگرانی‌ها است.
حسین امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی بتواند در جهت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به طور یک‌صدا پیامی به جامعه جهانی، طا-لبان و همسایگان افغانستان بدهد.
هفدمین نشست سازمان همکاری اسلامی قرار است امروز در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شود. افزون بر اعضای این سازمان، نمایندگان برخی از قدرت‌های جهان و منطقه نیز در این نشست دعوت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا