آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانخبر های مهمسیاست

‌ینس استولتنبرگ:

تا برقراری صلح در افغانستان می‌مانیم!

دبیرکل سازمان نظامی ناتو می‌گوید که این پیمان نظامی به شمول ایالات متحده امریکا تا زمانی که در افغانستان صلح تامین شود، در این کشور خواهند ماند. این سخنان را آقای استولتنبرگ عصر امروز به وقت افغانستان، در بروکسل بیان کرد.


ینس استولتنبرگ دبیر کُل ناتو عصر امروز سه‌شنبه (۲۲ دلو) به وقت افغانستان، در یک نشست خبری در بروکسل گفت که ناتو و امریکا یکجا به افغانستان رفته‌اند و تا برقراری صلح در این کشور حضور خواهند داشت.
او خاطر نشان کرد که در مورد کاهش و یا حضور نیروها، ناتو با ایالات متحده‌ امریکا تصمیم خواهند گرفت و بعد از برقراری صلح افغانستان را یکجا ترک خواهند کرد.
براساس گفته‌های دبیر کُل ناتو؛ ناتو و امریکا برای همیشه به افغانستان نرفته‌‌اند؛ بلکه حضور آن‌ها، تنها به منظور ایجاد شرایط برای برقراری صلح است.
استولتنبرگ گفت که با وجود وضعیت دشوار، نیروهای امنیتی افغانستان در حال تقویت شدن می‌باشند و ناتو نیز در تلاش تقویت آنان می‌باشد.
او با بیان این که مشوره‌های این سازمان با زلمی خلیلزاد جریان دارد، گفت که امیدواریم گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان به نتیجه‌ای برسد.
او خاطر نشان کرد که طالبان باید بدانند که از طریق نظامی نمی‌توانند پیروز شوند ما هم اجازه نمی‎دهیم که آنها در میدان‌های نبرد پیروز شوند.
او همچنین حمله‌ انتحاری صبح امروز را در نزدیکی دانشگاه نظامی مارشال محمد قسیم فهیم محکوم کرد.
استولتنبرگ در بخشی دیگر از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری کشور ما اشاره کرد و گفت که این سازمان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دنبال حمایت از فرد خاصی نیست.
این اظهارات در حالی از سوی دبیر کُل ناتو مطرح می‌شود که دور یازدهم مذاکرات صلح امریکا با طالبان چند هفته پیش پایان یافت و زلمی خلیلزاد به کابل آمد و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آنچه که خلیلزاد در دیدارهایش مطرح کرده، این است که مذاکرات آن‌ها با این گروه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است؛ اما او منتظر نمایندگان طالبان است تا در مورد کاهش خشونت‌ها حرفی بزنند.
با این همه، حکومت افغانستان تأکید می‌کند که کاهش خشونت نمی‌خواهد، بلکه باید آتش‌بس برقرار شود؛ آتش‌بسی که می‌تواند تضمین‌کننده‌ کاهش خشونت‌ها باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا