آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمسیاستمنطقه

تحولات تازه در روابط ایران و عربستان سعودی

خبرگزاری دید: مقامات ایرانی گفته‌اند که در دیدارهایی که با مقامات عربستانی و اماراتی داشته‌اند، برخی سوء تفاهمات برداشته شده است. این مقامات اما تاکید کرده‌اند که هیچ دیدار میان آنان و مقامات بحرینی صورت نگرفته است.

به نقل از بی بی سی، محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته است که «دیدارهایی با مقامات کشور‌های امارات و عربستان داشته‌ایم و تا حدودی سوءتفاهم‌ها نیز برطرف شده است».
آقای باقری در دیدار با معاون ستاد کل نیروهای مسلح عمان که به تهران سفر کرده این موضوع را اعلام کرده و گفته برخلاف دیدارهایی که با مقام‌های کشورهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی انجام شده، ملاقاتی بین مقام های ایران و بحرین صورت نگرفته است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته «با کشور بحرین هنوز ارتباط چندانی برقرار نشده است که کشور عمان قطعاً در این زمینه هم می‌تواند نقش‌آفرینی کند».
بحرین پس از آنکه عربستان سعودی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران قطع کرد، به عمل مشابهی دست زد و هم اکنون روابط دیپلماتیک با ایران ندارد.
از امارات متحده عربی شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی این کشور اخیراً به تهران سفر کرده بود و پیش از آن علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران به امارات رفته بود. روابط ایران و امارات در حال حاضر در سطح کاردار است.
مذاکرات با عربستان
صبح دیروز رسانه‌های دولتی اردن گزارش کردند که مذاکرات امنیتی در امان، پایتخت این کشور بین کارشناسانی از عربستان سعودی و ایران برگزار شده است.
خبرگزاری اردن می‌گوید مذاکراتی که با حضور این کشورها برگزار شده، بر تلاش‌ها «برای کاهش تهدیدهای تسلیحاتی از جمله تهدیدات موشکی» متمرکز بوده است.
بر اساس این گزارش، نمایندگان حاضر در این مذاکرات بر اقدامات فنی برای اعتمادسازی بین دو کشور به ویژه در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا