آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

تدابیر درجه یک برای تجلیل از محرم و هفته شهید گرفته شده است


رییس جمهور محمد اشرف غنی در دیدار با برخی از علمای شیعه در ارگ، گفته است که تدابیر درجه یک برای تامین امنیت محرم گرفته شده و نیاز است که مردم و علمای دینی به صورت مرتب همکاری کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار «نعمت‌الله غفاری» به نمایندگی از علمای اهل تشیع صحبت کرده و از رییس‌ جمهور به‌خاطر توجه به امنیت محرم و آمادگی تجلیل از این مراسم، قدردانی نموده است.
آقای غفاری با اشاره به ارزش‌های محرم برای مسلمانان، گفت: همه مسلمانان باید اهداف حضرت حسین را تعقیب و عملی نمایند، وی همدیگرپذیری و اخوت را میان مسلمانان یک اصل خواند و گفت که دشمنان می کوشند تا در میان ما تفرقه ایجاد کنند.
نعمت‌الله غفاری بر مدیریت درست مراسم محرم تأکید کرده، گفت که باید از ناهنجاری‌های احتمالی در مراسم محرم جلوگیری شود.
رییس جمهورغنی افزود: محرم امسال در فضایی تجلیل می‌گردد که ماحول امنیتی افغانستان تغییر کرده است، در گذشته جنگ تحمیل شده‌ بود و اکنون جنگ در مقابل وحدت ملی ما است. هر حمله به شهروندان ما به خصوص برادران اهل تشیع و هزاره، حمله بر اخوت اسلامی و وحدت ملی افغانستان است.
او تصریح‌ کرد که امنیت عاشورا ضمن این که وظیفه پولیس است، بلکه یک اولویت به امنیت ملی ما محسوب می‌گردد و تأمین امنیت هرنقطۀ مراسم، جزء اولویت‌ها می‌باشد.
رییس‌ جمهور محمداشرف غنی گفت که تدابیر درجه ‌یک برای تجلیل از محرم و هفته شهید گرفته‌ شده و ضمن ارزنده‌خواندن نقش مردم در این راستا، از آمادگی نهادهای خودجوش مردمی برای همکاری در تأمین امنیت محرم، تشکر کرد.
رییس‌ جمهور گفت که کابل به چهار زون امنیتی مبدل شده‌است و غرب کابل نیز به زون امنیتی مبدل می‌گردد. وی تأکید کرد که باید به دشمن برای اخلال نظم مراسم مذهبی، موقع داده نشود و نیاز است که مردم ترتیب واضح همکاری را اتخاذ نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا