آخرین اخباراسلایدشوجهان

ترامپ از بوروکراسی حاکم بر سازمان ملل انتقاد کرد


دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در جریان اولین حضور خود در سازمان ملل متحد از بوروکراسی و ضعف مدیریت در این نهاد بین‌المللی انتقاد کرد.
به نقل از یورونیوز، رییس‌جمهور امریکا در یکی از نشست‌های ویژه اجلاس سالیانه سران ملل متحد با ضروری شمردن ایجاد اصلاحات در این سازمان گفت:« در سال‌های گذشته ملل متحد به دلیل بوروکراسی و ضعف مدیریت نتوانسته است به ظرفیت‌های بالقوه خود برسد. این در حالی است که بودجه این سازمان ۱۴۰ درصد افزایش داشته و شمار کارکنان آن از سال ۲۰۰۰ به بعد، دو برابر شده است.»
انتقاد از عملکرد «ضعیف» سازمان ملل متحد در برابر بحران‌های جهانی یکی از محورهای کارزار انتخاباتی آقای ترامپ در سال گذشته بود. پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری، آقای ترامپ اعلام کرد کمک‌های ایالات متحده به سازمان ملل را کاهش خواهد داد.
گفتنی است که ایالات متحده امریکا بزرگ‌ترین تامین‌کننده منابع مالی سازمان ملل متحد است. این کشور ۲۲ درصد بودجه دوسالانه پنج میلیارد و چهارصد میلیون دالری این سازمان و ۲۸/۵ درصد بودجه عملیات حفظ صلح آن را تامین می‌کند. سازمان ملل متحد ۱۹۳ عضو دارد.
در سال‌های گذشته بسیاری از کشورهای جهان از ناتوانی سازمان ملل در ایفای وظایفش مبتنی بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی انتقاد کرده بودند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا