آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

ترکیه: آماده برگزاری نشست استانبول در ماه اپریل هستیم

وزیر امور خارجه ترکیه در مورد نشست بین‌المللی استانبول در قبال افغانستان گفته است انقره آماده برگزاری این نشست در ماه اپریل است.


به نقل از آناتولی، مولود چاوش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به خبرنگاران گفته است که کشورش آماده برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در ماه اپریل است و تاریخ دقیق آن را به زودی اعلان خواهد کرد.
وزیر خارجه ترکیه گفته است: ما برای برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در ماه اپریل در استانبول آماده هستیم. ما خواستار بستر جایگزین برای دوحه نیستیم، بلکه می‌خواهیم نشست حمایتی برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه منتظر امضا شدن تفاهم‌نامه‌ای بین دولت افغانستان و طالبان است، افزوده است: در این راستا با طرف‌ها گفت‌وگو می‌کنیم. معاون وزیر امور خارجه نیز دو هفته پیش در دوحه حضور داشت و با رهبران طالبان دیدار کرده است. می‌خواهیم با دیدار با تمام طرف‌ها تاریخ برگزاری کنفرانس را مشخص کنیم.
گفتنی است که نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو به مدت دو روز در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد. افغانستان در فهرست آجندای این نشست بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا