آخرین اخبارجهانسیاست

در نشست ناتو:

تصمیم در مورد ادامه کمک به افغانستان در جولای گرفته می‏شود


دبیر کل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده است که اطمینان دارد سران این سازمان با ادامه‌ حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ موافقت خواهند کرد.
وزیران دفاع ناتو در نشست دیروزشان در مقر این سازمان، ادامه‌ تامین وجوه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را پس از سال ۲۰۲۰ بررسی کردند و قرار است تصمیم نهایی در این مورد، در جولای همین سال گرفته شود.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو که در پایان نشست وزیران دفاع این سازمان سخن می‌گفت، بر پشتیبانی همه‌جانبه از افغانستان و روند صلح در کشور تاکید کرد.
دبیر کل ناتو با اشاره به طرح آتش‌بس رییس جمهور غنی گفت:« دولت افغانستان گام‌هایی را برای آشتی برداشت، اکنون بر طالبان است تا دیده شود که آیا آنان واقعاً خواهان صلح در افغانستان هستند یا نی.»
وی افزود:« راه پیش رو، روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان است. جامعه‌ بین‌المللی باید از آن حمایت کند. همه‌ کشورهای منطقه باید نقش سازنده‌ای را در افغانستان ایفا کنند.»
در همین حال، جیمز متیس وزیر دفاع امریکا با بیان این که راهبرد رییس جمهور ترامپ درباره‌ افغانستان و جنوب آسیا در مسیر درستی قرار دارد، گفت:« نیروهای حمایت قاطع در افغانستان متعهد به تطبیق استراتژی ما درباره‌ جنوب آسیا هستند.»
به گفته‌ وزیر دفاع ایالات متحده‌ امریکا، در بخش مصالحه در افغانستان کارهایی انجام شده و حکومت افغانستان در «موقف قوی» قرار دارد.
با این همه، فرمانده نیروهای حمایت قاطع گفت:« ما از بهبود روابط دوجانبه میان افغانستان و پاکستان استقبال می‌کنیم. همان‌گونه که به سود افغانستان است، به سود پاکستان نیز هست تا شاهد پایان این جنگ باشد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا