آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمروند صلحسیاستمنطقه

تعریف طالبان از صلح، احیای امارت است

سفیر اسبق پاکستان در امریکا گفته است که توافق‌ ایالات متحده-طالبان فاقد عنصر صلح و در واقع پیمان خروج از افغانستان جنگ‌زده است.

به نقل از هندو، حسین حقانی سفیر سابق پاکستان در ایالات متحده روز گذشته در برنامه‌ای که از سوی انستیتوت «هودسن» برگزار شده بود، گفته است که توافق‌نامه ۲۹ فبروری بین ایالات متحده و گروه طالبان فاقد عنصری به نام صلح و اساساً پیمانی برای خروج است.
وی گفته است: من به عنوان منتقد دیرینه توافق‌نامه ایالات متحده و طالبان، آن را توافق‌نامه خروج بدون هیچ عنصر صلح می‌دانم. طالبان متعهد شدند که فقط به یک چیز متعهد شوند: وارد شدن در مذاکرات میان‌افغانی، نه اینکه با صلح موافقت کنند.
به گفته حقانی، تعریف صلح برای طالبان نسبت به تعریف امریکا بسیار متفاوت است.
سفیر سابق پاکستان افزوده است: تعریف طالبان از صلح نسبت به تعریف امریکا یا حکومت افغانستان بسیار متفاوت است. طالبان معتقدند که وقتی امارت اسلامی احیا شود، صلح احیا می‌شود.
وی خاطرنشان کرده است: وقتی بازیگران دولتی و غیر دولتی مذاكره می‌كنند، معمولاً به عنوان بخشی از توافق، آتش‌بس برقرار می‌شود که در افغانستان انجام نشده است؟ من نمی‌فهمم که کاهش خشونت چیست، آیا این به معنای دو نفر است به جای اینکه ۱۰ نفر کشته شوند یا ۱۰ نفر به جای ۲۰ نفر؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا