آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

اتحادیه اروپا:

تعویق کنفرانس استانبول نشان می‌دهد که طالبان صلح نمی‌خواهند

تعویق کنفرانس استانبول در رابطه به روند صلح افغانستان واکنش سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا را به دنبال داشت. اتحادیه اروپا گفته است که این مسئله نشان دهنده عدم تمایل طالبان به صلح است.


به گزارش خبرگزاری دید، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و رولاند کوبیا نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در پیوند به تأخیر کنفرانس استانبول واکنش نشان دادند.
رولاند کوبیا نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در توییتی گفت: متأسفم برای ترکیه، تلاش‌های شرکا و مردم افغانستان. نشانه دیگر از سوی طالبان مبنی بر عدم تمایل واقعی به مشارکت در مسیر صلح واقعی و تحقیر دیگر برای جامعه جهانی. همچنین نتیجه امتیازات بیش از حد یکجانبه گذشته، بدون دریافت (امتیازات) متقابل لازم.
یوناما نیز در بیانیه‌ای با اشاره به تحولات اخیر و تعویق این نشست، گفت: ترکیه، قطر و سازمان ملل متحد قاطعانه به تلاش‌های جدی‌شان برای دستیابی به صلح در افغانستان ادامه خواهند داد.
گفتنی است که ترکیه، قطر و سازمان ملل متحد در نظر داشتند به طور مشترک کنفرانسی در سطح بلند از ۲۴ اپریل تا ۴ می ۲۰۲۱ در استانبول با شرکت نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان برای ایجاد تحرک بیشتر در مذاکراتی که در سپتمبر گذشته در دوحه برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در افغانستان آغاز شده بود، بر گزار کنند.
وزیر خارجه قطر گفت این کنفرانس به بعد از ماه رمضان به تعویق افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا