آخرین اخبارافغانستان

تلفات سنگین هراس‌افکنان در ولایت فاریاب

 

مسئولان قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گویند: شب گذشته بیش از ۳۰ تن از هراس‌افکنان در “لولاش” کشته و زخمی شده و نیروهای محاصره شده به حالت تهاجمی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، نصرت‌الله جمشیدی، مسئول مطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در تماس با خبرگزاری دید گفت: در نتیجه درگیری‌ها و حملات هوایی نیروهای اردوی ملی روز گذشته و شب گذشته کم از کم ۲۵ تن از هراس‌افکنان کشته و بیش از ۵ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

وی افزود: قاری منان، جهانگیر، گرزن، قاری دوست محمد و قاری عبدالغفور از فرماندهان هراس‌افکنان، در میان کشته‌شدگان هستند. همچنان  بیش از ۱۰ جسد هراس‌افکنان، در محل باقی مانده و آنان توانایی جمع‌آوری اجساد را ندارند.

جمشیدی همچنان گفت: قطعات کوماندو که در قلعه خیر آباد( قلعه سادات ) در محاصره بودند از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر موضع داده و اطمینان داده‌اند که توان مبارزه با هراس‌افکنان را دارند.

قرار است به زودی قطعات کمکی کوماندو از طریق هوا در این قلعه جابجا شده و عملیات زمینی از طریق قلعه مذکور را سرعت بخشند.

گفتنی است دو شب قبل، بعد از سقوط “لولاش” مرکز ولسوالی کوهستانات فاریاب به دست طالبان بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای اردوی ملی و خیزش مردمی در قلعه خیرآباد که در یک کیلومتری مرکز ولسوالی موقعیت دارد، پناه گرفته بودند.

طالبان با محاصره این قلعه به سربازان هشدار داده بودند که تسلیم شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا