آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

توزیع ۵۰۰ هزار سند مِلکیت برای خانه‌های غیر رسمی در سال ۱۳۹۸

سرپرست وزارت شهر سازی و اراضی در برنامه «حسابدهی حکومت به ملت»، گفت که تعهد حکومت برای تأمین مصئونیت ملکیت، تطبیق پروژه‌های عام‌المنفعه و عصری سازی نظام زمین‌داری کشور در حال عملی شدن است.

سرپرست وزارت شهر سازی و اراضی در برنامه «حسابدهی حکومت به ملت»، گفت که تعهد حکومت برای تأمین مصئونیت ملکیت، تطبیق پروژه‌های عام‌المنفعه و عصری سازی نظام زمین‌داری کشور در حال عملی شدن است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد جواد پیکار که امروز شنبه دستاوردها و برنامه‌های این وزارت را بیان می‌کرد، افزود:«تطبیق عملی برنامه انکشاف نهاد نظام زمینداری در افغانستان، توزیع ۵۰۰ هزار سند ملکیت برای خانه‌های غیر رسمی، تطبیق مرحله دوم برنامه ثبت ساحات غیر رسمی شهر در هشت شهر دیگر تا سال ۲۰۲۰ میلادی و ایجاد مرکز دیزاین ساختمان ادارات عامه و دولتی، از مهمترین برنامه‌های این وزارت در سال ۱۳۹۸ است.»
وی، برنامه ثبت ساحات غیر رسمی شهری، بانک زمین دولتی، برنامه قیمت‌گذاری زمین وملکیت‌های افغانستان و برنامه انکشاف نهادی نظام زمینداری در کشور را از کارهای کلیدی وزارت شهرسازی و اراضی دانست و افزود که تطبیق آن متضمن نظام عصری زمین‌داری در کشور خواهد بود.
پیکار گفت که با تحقق برنامه بانک زمین دولتی تا اکنون ۳.۵ میلیون جریب زمین در ۲۸ ولایت کشور سروی شده و از طریق برنامه ثبت ساحات غیر رسمی شهری که هدف آن مصئونیت خانه‌های غیر رسمی است، ۶۰۰ هزار خانه در هشت شهر ثبت گردیده است. همچنان با تحقق برنامه قیمت‌گذاری زمین و ملکیت‌های افغانستان، ۴۷ هزار نمونه معاملات املاکی در ۳۴ ولایت جمع‌آوری شده است.
سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی استرداد ۵۰۰ هزار جریب زمین دولتی، شناسایی ۱۸۸۲۳ غاصب و معرفی ۱۵۸۳۱ تن آن را به ادارات عدلی و قضایی از دستاوردهای دیگر این وزارت عنوان نمود.
وی همچنان گفت، طی چهار سال اخیر کار تطبیق ۶۵۷ پروژه ساختمانی و زیربنایی در سراسر کشور آغاز گردیده که از این میان ۱۵۱ پروژه به بهره برداری سپرده شده، ۳۱۲ پروژه در حال تطبیق است و ۱۹۴ پروژه در مراحل تدارکاتی قرار دارد. افزون بر این، ۱۹۷ پروژه ساختمانی و زیربنایی دیگر طرح و دیزاین گردیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا