آخرین اخبارجهان

تیلرسون: مهاجرت قانونی به امریکا متوقف نمی‌شود

وزیر خارجه امریکا در پی دیدار با وزرای خارجه مکسیکو و کانادا اعلام کرد که مهاجرت قانونی به امریکا ادامه خواهد یافت.
به نقل از صدای امریکا، رکس تیلرسون، لویی ویده گاری و کریستیا فریلند وزرای خارجه امریکا، مکسیکو و کانادا در چارچوب ادامه مذاکرات بازنگری در پیمان تجارت آزاد بین سه کشور موسوم به «نفتا» روز جمعه ۱۳ دلو در مکسیکو دیدار کردند.
آقای تیلرسون در پاسخ به پرسشی در مورد بحث‌های جاری در امریکا در مورد ایجاد تغییرات در قانون مهاجرت، اطمینان داد که در امریکا راه قانونمند پذیرش مهاجر ادامه خواهد یافت.
او گفت:« پیام من برای آن‌هایی که می‌خواهند بفهمند که رییس جمهور ترامپ چه برنامه‌ای برای قانون مهاجرت دارد، اینست که او می‌خواهد قوانین پذیرش را شفاف کند و آن‌ها را به درستی و دقت برای آن‌هایی که بنا دارند به ایالات متحده بیایند به اجرا بگذارد. مسیر مهاجرپذیری ادامه خواهد یافت، اما دیگر مهاجران بسیاری که هم اکنون در امریکا هستند، نگران برخی از بلاتکلیفی‌ها نخواهند بود.»
حدود ۸۰۰ هزار فرزند مهاجران غیرقانونی که در چارچوب فرمان ریاست جمهوری باراک اوباما به آن‌ها اجازه اقامت موقت داده شد، احتمالاً در صورت دست نیافتن توافق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به کشورهای‌شان برگردانده می‌شوند.
پیش از این رییس جمهوری امریکا گفته بود که جلو مهاجرت‌های بی‌شمار به امریکا گرفته خواهد شد و این موضوع سبب ایجاد نگرانی در میان مهاجران در امریکا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا