آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

تیم‌های مذاکراتی دولت و طالبان در نشست عمومی؛ گروه تماس برای «موضوعات اختلافی» راه حل ارائه کند

گزارش‌های از دوحه حاکی است که اعضای تیم‌های مذاکراتی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان شامگاه روز چهارشنبه(۲۳میزان) به وقت دوحه، در نشستی عمومی اشتراک نموده و بر ارائه راه حل موضوعات اختلافی از سوی گروه تماس دو طرف تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، نادر نادری سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده دولت در توییتی نوشته است که در این نشست تأکید شده است تا گروه‌های تماس راه حل «موضوعات اختلافی» را هرچه زودتر ارائه کنند.
به گفته نادری، در نشست عمومی دو هیئت نیز روی حل موضوعات اختلافی بحث شده است.
نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر نیز در رشته توییت‌هایی نوشته است که رییسان هیئت مذاکره‌کننده دولت و طالبان سفارش‌های‌شان را برای حل مسایل اختلافی ارائه کرده‌اند.
او نیز گفته است که «نکات اختلافی» در این نشست مورد بحث قرار گرفته است.
به گفته وردک، به گروه‌های تماس وظیفه داده شده است که به بحث‌های‌شان ادامه دهند تا هرچه زودتر روی طرزالعمل پیش‌برد مذاکرات توافق نهایی صورت گیرد و بحث روی آجندا آغاز شود.
مذاکرات بین‌الافغانی در ۲۲ ماه سنبله آغاز شد و دو طرف تاکنون روی طرزالعمل پیش‌برد مذاکرات به توافق نهایی نرسیده‌اند.
اختلاف‌ها روی دو مورد «تعیین مبنای فقهی برای رفع بن‌بست‌های مذاکرات بین‌الافغانی» و به ویژه «تعیین مبنا برای پیش‌برد مذاکرات» متمرکز است.
طالبان بر تعیین «توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان» به عنوان مبنای مذاکرات تاکید دارند و حکومت تأکید دارد که «اعلامیه کابل و واشنگتن برای رسیدن به صلح در افغانستان است» یا چند بدیل دیگر به این مهم ضمیمه شود .هیأت مذاکره‌کننده دولت پیشنهاد داده است که دو طرف بدون تعیین مبنای مذاکرات، گفت‌وگوهای اصلی را آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا