آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهزنان

تیم دختران ربات‌ساز افغانستان در فهرست ۳۰ دانشمند مخترع آسیا درج شد

یک مجله خارجی اعلام کرده است که دختران ربات‌ساز افغانستان در فهرست ۳۰ دانشمند و مخترع مجله «فوربز» در سطح آسیا قرار گرفتند.


به گزارش خبرگزاری دید، مجله فوربز دختران ربات‌ساز افغانستان را در فهرست ۳۰ دانشمند، مخترع و سرمایه‌گذار زیر سن ۳۰ سال در سطح آسیا معرفی کرده است.
به نقل از فوربز، پنج دختر نوجوان افغانستان برای درمان بیماران کووید-۱۹، یک دستگاه وینتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) سبک تولید کرده‌اند و انتظار می‌رود که از این دستگاه برای درمان بیماران استفاده صورت بگیرد.
این مجله از سمیه فاروقی، آیدا حیدرپور، الهام منصور، فلورانس پویا و دیانا وهاب‌زاده به‌عنوان دختران عضو تیم رباتیک افغانستان نام برده است.
دختران ربات‌ساز افغانستان در زمان اوج گیری شیوع کرونا در هرات، اقدام به ساخت دستگاه وینتیلاتور کردند و این دستگاه از سوی وزارت صحت عامه کشور مورد آزمایش قرار گرفت.
در خبرنامه‌ نهاد موسوم به «دیجیتال سیتزن فوند»، حامی اصلی تیم رباتیک آمده است: «تیم رباتیک نشان داده که اگر به زنان و دختران و توانایی آن‌ها باور داشته باشیم، آن‌ها می‌توانند کارهای خارق‌العاده‌ای را انجام دهند».
تیم رباتیک دختران افغانستان در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ در واشنگتن به مدال نقره دست یافت و پس از کسب این مدال، نام این دختران سرزبان‌ها افتاد و آنان در چندین رقابت دیگر نیز شرکت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا