آخرین اخبارافغانستانجهانزنانسیاست

جامعه جهانی به شرط «حمایت از حقوق زنان» به دولت آینده افغانستان کمک می‌‌کند

ادارۀ انکشافی ایالات متحده(USAID) گفته است که تداوم کمک‌های جامعۀ جهانی به حکومت آیندۀ افغانستان به وضعیت حقوقی زنان در این کشور بستگی دارد.


به نقل از صدای امریکا، داکتر تینا دولی جانس رییس این اداره گفته است که تداوم کمک‌های جامعه جهانی به سهیم‌کردن زنان در هرگونه توافق سیاسی، فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، به شمول حمایت از حقوق زنان و دختران شدیداً وابسته است.
وی گفته است: در صورت سختگیری، بی‌توجهی یا تحت تأثیر قراردادن زنان افغانستان، صحیح نیست که حکومت آینده افغانستان بر حمایت کمک‌کنندگان بین‌المللی حساب کند. این یکی از مواردی است که ایالات متحده از نزدیک آن را رصد می‌کند و به حمایت از حقوق زنان و توانمندسازی آن‌ها در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داد.
به گفته خانم جانس، ادارۀ انکشافی ایالات متحده برنامه‌های مختلفی در بخش صلح و زنان افغانستان و شنیده‌شدن صدای آن‌ها دارد.
رییس این اداره افزوده است: ما امیدواریم که زنان و دختران از محیطی که آن‌ها خود ساخته‌اند، بهره بگیرند. ما همیشه می‌خواهیم پیشرفت، دموکراسی، دسترسی به صلح، حقوق زنان و حق صحت، آموزش و فرصت‌های اقتصادی آن‌ها را که طی بیست سال گذشته به دست آورده اند، تشویق کنیم.
به باور رییس ادارۀ انکشافی ایالات متحده، روند خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان بر روند فعالیت این نهاد در این کشور تاثیری نخواهد گذاشت.
وی در ادامه بیان داشته است: امیدوارم در یک فصل جدید مشارکت قرار گیریم که بر اساس تعامل نظامی نه؛ بلکه بر اساس شگوفایی و آیندۀ افغانستان باشد و تلاش‌های دیپلماتیک و توسعه، برای دستیابی به آن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا