آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

جرگه مشورتی؛ شهر نظامی کابل و جان دادن کودکی در راه‌بندان

صبح امروز یک طفل تازه تولد شده در ایستگاه بازرسی پولیس واقع ایستگاه اخیر دانشگاه کابل پس از آن که اجازه منتقل شدنش به شفاخانه از سوی موظفین پولیس داده نشد، جان باخت.

با آن که یک روز تا برگزاری جرگه مشورتی صلح باقی مانده، شهر کابل از یک هفته بدین سو حالت نظامی به خود گرفته و در تمامی جاده‌های کابل ایستگاه‌های بازرسی ساخته شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، پیش‌تر خبرهایی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر به تعویق افتادن لویه جرگه مشورتی صلح دست به دست می‌شد.
این کاربران در صفحات شان نوشته بودند:« لویه جرگه مشورتی صلح تا مدت نامعلوم به تعویق افتاد!»
در همین حال، برخی از گزارش‌ها به نقل از کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح نشر شده مبنی بر شایعه بودن خبر فوق و تاکید بر دایر شدن آن در زمان مشخص شده.
کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح گفته است که «به شایعات توجه نکنید. جرگه برگزار می‌شود.»
با آن که قرار است فردا دوشنبه ( ۹ ثور) جرگه مشورتی صلح در کابل برگزار شود، شهر کابل از یک هفته بدین سو تحت کنترول شدید امنیتی است. در هر چارراه سربازان سوار بر تانک هاموی به بازرسی موترها مشغول اند.
این ایستگاه‌های بازرسی مشکلات فراوانی برای شهروندان کابل ایجاد کرده است. مردم از ترافیک سنگین در جریان این بازرسی‌ها شکایت دارند.
صبح امروز یکشنبه در نتیجه بازرسی و ترافیک سنگین که ناشی از این ایستگاه‌ها به وجود آمده بود، یک کودک جان باخته است. کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتقاد شدید از این وضعیت می‌گویند جان مردم و زندگی آدم‌ها برای تان مهم است یا کمپاین انتخاباتی و رسیدن به قدرت.
صبح امروز یک طفل تازه تولد شده در ایستگاه بازرسی پولیس واقع ایستگاه اخیر دانشگاه کابل پس از آن که اجازه منتقل شدنش به شفاخانه از سوی موظفین پولیس داده نشد، جان باخت
لویه جرگه مشورتی صلح به تاریخ ۹ ثور برای سه روز با حضور ۳ هزار تن از سراسر کشور برگزار می‌شود.
این جرگه در حالی برگزار می‌شود که احزاب سیاسی، چهره‌های جهادی، فعالان مدنی و حقوق زن و برخی نهادها آن را تحریم کرده و گفته‌اند که این لویه جرگه سفارشی است و رییس جمهور با برگزاری آن، کمپاین انتخاباتی می‌کند.
رسول شهزاد_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا