آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

جعفر مهدوی: مردم شیعه در تمام جبهات از طا-لبان استقبال کردند

خبرگزاری دید: جعفر مهدوی رییس حزب ملت افغانستان در گردهمایی شهروندان شیعه در غرب کابل گفت که اهل تشیع در هیچ جبهه و در هیچ ولایت با طا-لبان نه تنها درگیر نشده بلکه از آنان استقبال هم کرده‌اند.

جعفر مهدوی این سخنان را امروز پنجشنبه(۴قوس) در گردهمایی بزرگ مردمی اهل تشیع در غرب کابل ابراز کرده است.
رییس حزب ملت افغانستان گفت که با آمدن طا-لبان، کشورما دستاوردهای خوبی داشته و زمینه برای سرمایه گذاری‌های بزرگ فراهم شده است.
مهدوی گفت: با آمدن طالبان کشور ما دستاوردهای خوب و زیادی کسب کرد، گلیم جنگ چیده شد، قتل جوانان کشور متوقف گردید، امنیت در تمام کشور تامین شد، فساد های مالی، اخلاقی و دیگر از بین برده شد.
او ادامه داده گفت که طالبان بستر خوب را برای آغاز ‌پروژه های بزرگ انکشافی فراهم کرده، مردم از زندگی آرام و آزاد برخوردار شدند.
به باور مهدوی، «امارت اسلامی» پلان های خوب و مهم را زیر دست گرفته که با تطبیق آن کشور ما بسوی رفاه، ترقی، رشد اقتصادی و پیشرفت های دیگر خوب سوق خواهد شد.

وی گفت: سه‌ماه کار امارت اسلامی در بخش جمع‌آوری پول از گمرک‌ها برابر با کار پنج ساله حکومت غنی است».
‏جعفر مهدوی گفت که مردم هزاره در تمام جبهات و ولایت‌های کشور با مجاهدین طا-لبان درگیر نشدند، نه‌تنها که درگیر نشدند بل‌که از طا-لبان استقبال کردند.
در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در این همایش سخنرانی کرده و از مردم نسبت آزار دیدن از سوی نیروهای طا-لبان پوزش خواست.
مجاهد به مردم هزاره وعده داد که در نخست مغاره نشین‌های بامیان اسکان داده شده و برای شان زمین توزیع می‌شود.
او همچنان تاکید کرد که افغانستان در شش ماه آینده به رشد اقتصادی شکوفا خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا