آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

جمعیت اسلامی از آغاز مذاکرات میان‌افغانی استقبال کرد

جمعیت اسلامی افغانستان در اعلامیه‌ای، از آغاز مذاکرات میان‌افغانی دولت افغانستان و گروه طالبان استقبال کرده و تاکید نموده که این حزب همواره طرفدار حل بحران کشور از راه گفت‌وگو بوده است.

به گزارش خبرگزاری دید، جمعیت اسلامی افغانستان امروز شنبه (۲۲سنبله) با نشر اعلامیه‌ای از آغاز مذاکرات میان‌افغانی استقبال و حمایت کرد.
در اعلامیه جمعیت اسلامی آمده: «جمعیت اسلامی افغانستان ضمن استقبال ازآغاز مذاکرات صلح میان طالبان و تیم جمهوری اسلامی افغانستان، آرزو می‌کند که این مذاکرات به پایان جنگ و خون ریزی و تأمین صلح و امنیت پایدار در کشور در پرتو استقرار نظام عادلانه‌ای بینجامد که در آن حقوق همه شهروندان افغانستان بر مبنای برادری و برابری تحقق یابد».
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه جمعیت اسلامی افغانستان در پیوند به آغاز مذاکرات صلح در دوحه
۲۲ سنبله ۱۳۹۹
امروز پس از تأخیر وتعطیل‌هایی زیاد، مذاکرات صلح میان طالبان و تیم جمهوری اسلامی افغانستان به گونه رسمی در دوحه پایتخت دولت قطر آغاز شد.
این مذاکرات قراراست به یکی از دراز ترین جنگ‌های تاریخ معاصر جهان نقطه پایان گذارد.
جمعیت اسلامی افغانستان همواره طرف دار حل مشکل افغانستان از راه مذاکره وگفت‌وگو بوده است و رهبر شهید آن به همین منظور ریاست شورای عالی صلح را به عهده گرفت ودراین راه به شهادت رفت.
جمعیت اسلامی افغانستان ضمن استقبال ازآغاز مذاکرات صلح میان طالبان و تیم جمهوری اسلامی افغانستان، آرزو می‌کند که این مذاکرات به پایان جنگ وخون ریزی وتأمین صلح و امنیت پایدار در کشور در پرتو استقرار نظام عادلانه‌ای بینجامد که در آن حقوق همه شهروندان افغانستان بر مبنای برادری و برابری تحقق یابد.
همچنین جمعیت اسلامی افغانستان از دوطرف مذاکره کننده وهمه کشورها و سازمان‌های ذیدخل و مؤثر در این مذاکرات می‌خواهد که برای تحقق این آرزوی دیرینه مردم رنج دیده افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نورزند.
شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا